نماینده بجنورد :

کشاورزی در خراسان شمالی نیازمند پژوهش‌های جدید است

نماینده بجنورد گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی در این استان باید در این حوزه پژوهش های جدیدی انجام شود.

کد مطلب: ۴۳۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان با بیان این که کشاورزی از پایه های مهم و اساسی در توسعه استان است، افزود: مردم این منطقه با این مهم خو گرفته‌اند، بنابراین نمی‌توانند راهی به غیر از کشاورزی را طی کنند، صنعت این استان نیز باید در راستای کشاورزی و هم سو با زیرساخت های آن به ایجاد صنایع تبدیلی بپردازند.
وی با اشاره به بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی تهران، یادآورشد: با توجه به تنوع بسیار فراوان گیاهان دارویی در استان به چه دلیلی خراسان‌شمالی باغی گیاهی نداشته باشد، با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت در منطقه باید پژوهش های لازم به منظور کشت گندم با کمترین آفت و هدر رفت آب انجام شود.
وی عنوان کرد: متاسفانه در برنامه‌ریزی‌های موجود در گوشه ذهن مدیران استانی نیز توجه ای به مقوله کشاورزی وجود ندارد.
جعفری با بیان این که نبود پژوهشگاه در استان غصه پرتکراری است که بارها گفته شده است، ادامه داد: این مهم در دوران مختلف به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابلاغ شده اما تاکنون پاسخی در این حوزه حاصل نشده است.
وی با تاکید بر راه اندازی پژوهشگاه عرضه محور در خراسان شمالی، یادآورشد: با توجه به نوپا بودن این استان، اما ظرفیت لازم به منظور تامین امکانات سخت‌افزاری همانند ساختمان وجود دارد.
جعفری با بیان این که باید نیروی مورد نیاز این پژوهشگاه نیز تامین شود، گفت: باید در یک رشته تخصصی استادیار هم داشته باشیم.
گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی تا 18 آذرماه سال جاری در محل سالن ورزشی جمعیت هلال احمر بجنورد دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار