مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی خبرداد:

بازسازی و تحویل مدارس نا ایمن تا سال تحصیلی آینده

خبرگزاری پانا:مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی از بازسازی و تحویل مدارس نا ایمن تا سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا آذرنژاد در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه ها که صبح امروز در مجتمع آموزشی و پرورشی روستای کویج شهرستان هریس استان اذربایجان شرقی برگزار شد اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی 185 واحد آموزشی خسارت دیده اند که از این تعداد 81 واحد نیازمند تعمیرات بسیار جزیی بودند.

وی افزود: 104 واحد آموزشی نیاز به تعمیرات بیشتر داشتند که با استقرار مدارس پیش ساخته کار تعمیرات این واحدها نیز انجام شد.
آذرنژاد اضافه کرد: در 52 روستا نسبت به تعمیرات مدارس اقدامات لازم انجام شده و دانش آموزان 32 واحد از واحدهای آموزشی که ناامن بودند جابجا شده اند و کار تعمیر این واحدهای آموزشی آغاز شده است و تا سال تحصیلی آینده این واحدهای آموزشی به بهره برداری خواهد رسید.
آذرنژاد از اختصاص 5 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط بنیاد برکت به احداث و بازسازی مدارس خبر داد و افزود: با اختصاص این اعتبارات 21 مدرسه در مناطق زلزله زده احداث و بازسازی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در جریان وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی تنها ساختمان های مدارس بودند که تخریب و آوار نشدند و هیچ واحد آموزشی آوار شده نداریم.
آذرنژاد افزود: دانش آموزان مدارسی که در پی وقوع این زلزله به بیمارستان تبدیل شده اند و برای کمک و امداد رسانی به مردم زلزله زده اختصاص یافته اند ساماندهی شده و به مدارس دیگر منتقل شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار