رئیس واحد علوم و تحقیقات:

کاهش اتکاء به شهریه دانشجویان با درآمدزایی از طریق فعالیت‌های تحقیقاتی

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بر تمرکز فعالیت اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی بر معضلات و مسائل جامعه تاکید کرد و افزود: امید است، این واحد دانشگاهی در آینده نزدیک به یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی برتر جهان تبدیل شود.

کد مطلب: ۴۲۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، علی عباسپور، در نشست معارفه اعضای هیات علمی جدید این واحد دانشگاهی ، تصریح کرد: شغل معلمی دارای اجر مادی و معنوی بوده و خدمت به نسل جوان و تربیت نیروی انسانی متخصص برای نظام جمهوری اسلامی ایران، وظیفه ای سنگین و پرافتخار است.

وی با اشاره به نقش واحد علوم و تحقیقات در راه اندازی رشته های جدید اظهار داشت : این واحد برای نخستین بار در کشور اقدام به راه اندازی مقطع دکتری در رشته های فنی و مهندسی کرد و به تدریج سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی به این مهم دست یافتند.

وی از تلاش های این واحد دانشگاهی برای تسریع و افزایش جذب اعضای هیات علمی زبده و توانمند ابزار خرسندی کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات با داشتن ظرفیت های علمی ممتاز متشکل از اساتید و دانشجویان نخبه، می تواند در تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان در کشور گام های موثری بردارد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات بر لزوم کاهش اتکا به شهریه دانشجویان و توجه بیش از پیش به درآمدزایی از طریق پروژه های علمی و تحقیقاتی تاکید و خاطر نشان کرد: ضروری است طرح های پژوهشی علاوه بر انتشار مقالات آن با ضریب تاثیر بالا در مجلات معتبر علمی، به درامدزایی برای دانشگاه و اساتید از طریق انعقاد قرارداد با مراکز، دستگاه ها و نهاد های مختلف نیز منجر شود.

عباسپور شرایط جامعه دانشگاهی امروز کشور را با سال1363 متفاوت دانست و گفت: در سال های پس از انقلاب اسلامی، از هر 100 هزارمتقاضی ورود به دانشگاه ها تنها 10 نفر قادر به ورود در آن دانشگاه ها بودند و تعداد دانشجویان کشور در مجموع 150 هزار نفر بود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی هم اینک دارای بیش از 4 میلیون دانشجو است و با توجه به سیاست های نظام آموزش عالی کشور در دولت های مختلف بخشی از ظرفیت های دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیش از متقاضیان ورود به دانشگاه ها است.

عباسپور تنوع بخشی به حوزه هایی چون تولید، کشاورزی، دامپروری و نفت را با همکاری صنعت و دانشگاه میسر دانست و خاطرنشان کرد: عدم تاثیرگذاری نیروی متخصص در بهبود اقتصاد کشور ، نشان دهنده نقص تعامل بین صنعت و جامعه دانشگاهی کشور است.

وی تسهیلات و قوانین در حوزه تاسیس شرکت های دانش بنیان و انجام پروژه های پژوهشی را مطلوب خواند و اظهار داشت: امید است با استفاده از شرایط ایجاد شده در محیط دانشگاهی، میزان اقبال به کارآفرینی و درآمدزایی توسط اساتید و محققان واحد در 5 سال آتی افزایش یابد.

رئیس واحد علوم و تحقیقاتضمن گرامی داشت خدمات پیشکسوتان بزرگ در عرصه علم و پژوهش دانشگاه آزاد همچون دکتر جاسبی، دکتر یزدیو ...گفت: واحد علوم و تحقیقات در تلاش است با جذب نخبگان علمی در پیشبرد اهداف علم و دانش کشور سهیم باشد.

وی به تخصیص مزایای ویژه به اعضای هیات علمی مانند وام قرض الحسنه، تسهیلات خرید خرید مسکن، خدمات صندوق پس انداز و تعاونی مسکن کارمندان و اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: این واحد دانشگاهی با تخصیص اعتبارات و بودجه های لازم در پی ایجاد شرایط مناسب زندگی برای اساتید و کارکنان خود است.

عباسپور با اشاره به تجهیزات منحصربه فرد آزمایشگاهی، خدمات آنلاین و آفلاین کتابخانه و مرکز اسناد دکتر حبیبی و مرکز پیامبر اعظم (ص) به عنوان بزرگترین مرکز اسلامی دانشگاهی کشور، اظهار داشت: در آینده نزدیک بلوک های جدید آموزشی این واحد دانشگاهی آماده خدمت رسانی به دانشجویان و مشتاقان علم می شود.

وی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ و اندیشه اسلامی به دانشجویان از طریق اساتید تصریح کرد: اساتید با برگزاری کلاس ها در چارچوب های علمی، آموزشی و اعتقادی به تربیت دانشجویان مطابق با استانداردهای روز بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار