پاشایی در آیین افتتاح المپیاد درون مدرسه ای آذربایجانشرقی:

بهترین سرمایه زندگی سلامتی و تندرستی/جسم سالم هزینه ای برای دولت ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با بیان اینکه سلامتی و تندرستی بهترین سرمایه زندگی است،گفت:جسم سالم هزینه اضافی برای دولت تحمیل نمی کند.

کد مطلب: ۴۱۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،جعفر پاشایی در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه هرکس تلاش کند پیروزمیدان است،تصریح کرد:یک بدن سالم و تندرست استعداد میزبانی عقل سالم،هوش سالم،عمل سالم و ایمان سالم را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه داشتن شهروندان سالم و تندرست برای دولت هزینه اضافی را تحمیل نمی کند،اظهار داشت:جامعه و نظام آموزشی ما گرایش پرداختن به فعالیت های ورزشی و حوزه سلامت را در اولویت قرار داده است.

وی عنصر اصلی توسعه پایدار هر کشور را انسان سالم عنوان کرد و گفت:سلامت وتندرستی نشاط و امید را در جامعه به ارمغان خواهد داشت.

پاشایی 4 دلیل را علت توجه نظام آموزش و پرورش به حوزه ورزش بیان کرد و افزود:تربیت بدنی وسیله ای برای برنامه ریزی،فرهنگ سازی و کسب نظام اجتماعی سالم است.

وی دلیل دیگر را توجه در دوره جدید آموزش و پرورش به ورزش همگانی،ورزش صبحگاهی،المپیاد درون مدرسه ای و المپیادهای کشوری دانست و ادامه داد:وزارت آموزش و پرورش یا دست خالی با برگزاری المپیاد های ورزشی دانش آموزی جایگاه هایی ویژه ای را در سطح ملی و بین المللی برای دانش آموزان فراهم ساخت.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطر نشان ساخت:سال گذشته برای اولین بار در سطح کشور توسط آموزش و پرورش استان یک هزار و 200 بسته کامل ورزشی برای دانش آموزان در جهت تکمیل و تقویت ورزش استان توزیع شد.

پاشایی المپیاد های درون مدرسه ای را فرصتی برای رقابت سالم برشمرد و گفت:شیوه های نوین برای استعدادیابی و استعداد سنجی باید بکار گرفته شود که خروجی مدرسه تصاحب سکوهای طراز اول ملی و بین المللی را در بر داشته باشد.

وی پیام المپیاد درون مدرسه ای را سرزندگی دانش آموزان بیان کرد و تاکید نمود:رویکرد مدرسه باید واقعی یعنی تربیت دانش آموزی اجتماعی با تفکر علمی و دینی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار