مسئول امور بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر:

گروه‌های معتبر خارجی در جشنواره بیست‌وهشتم موسیقی فجر حضور دارند

خبرگزاری پانا: رامین صدیقی مسوول امور بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: گروه‌های خارجی‌ای كه امسال در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر حضور دارند، از اعتبار جهانی برخوردارند و با مذاكراتی كه صورت گرفت، مشتاقانه حضور در جشنواره موسیقی فجر را پذیرفتند.

کد مطلب: ۴۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، رامین صدیقی با اشاره به اینكه همه‌‌ی افراد و گروه‌هایی كه در این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل حضور دارند، دارای وجهه‌ی بین‌المللی هستند، افزود: تا سال گذشته و قبل از برگزاری بیست‌وهفتمین دوره‌ی جشنواره، به‌جز نصرت فاتح علی‌خان و یكی‌دو نفر دیگر، حضور هنرمندان شاخص جهانی را در جشنواره‌ی فجر شاهد نبوده‌ایم. اما از سال گذشته هنرمندانی همچون «اشتفان میكوس» در جشنواره‌ی فجر حضور پیدا كردند كه در دنیا معروف و معتبر هستند.

مسوول امور بین‌الملل جشنواره در ادامه افزود: گروههایی همچون «كوراتت تاركوفسكی» كه در جشنواره‌ی امسال حضور دارند، برنامه‌ی كاریشان در تمام سال پُر است اما با توجه به روندی كه جشنواره در بخش بین‌الملل در پیش گرفته، دعوت ما را پذیرفتند.

صدیقی ادامه داد: اگر این روند ادامه داشته باشد، دیگر نیازی نیست كه ما از هنرمندان مطرح جهان در حوزه‌ی موسیقی دعوت كنیم، بلكه گروه‌ها خودشان ابراز تمایل خواهند كرد كه در جشنواره‌ی موسیقی فجر شركت كنند. چون از چشم‌اندازی كه ما برایشان ترسیم می‌كنیم مطمئن هستند و به كسی كه از آنها دعوت می‌كنند نیز اعتماد دارند.

او با اشاره به اینكه قطعاتی كه گروه‌های خارجی در جشنواره اجرا خواهند كرد، حال‌وهوای خاورمیانه و ایرانی دارند، توضیح داد: این هنرمندان به‌رغم اینكه از تم‌های موسیقی ایران بهره می‌برند، هیچ‌گاه در ارتباط مستقیم با ایران نبوده‌اند بنابراین فرصت مناسبی است كه از نزدیك ایران را ببینند و لمس كنند.

صدیقی ادامه داد: از طرف دیگر ما نیز به‌عنوان شنونده‌های موسیقی به‌طور كامل با موسیقی آنها و نحوه‌ی استفاده‌ی آنها از قطعات و موسیقی ایرانی آشنایی نداریم و مطلع نیستیم كه موسیقی به‌عنوان زبان مشترك جهانی چقدر می‌تواند در ارتباط میان فرهنگ‌ها مؤثر باشد.

صدیقی در پایان گفت: دستمزدی كه قرار است به‌ این گروه‌ها پرداخت شود، گاه كمتر از دستمزدی است كه جشنواره به برخی از گروه‌های ایرانی پرداخت می‌كند. اما با توجه به همه‌ی عواملی كه عنوان كردم، مشتاقانه حضور در ایران را پذیرفتند.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر با شركت هنرمندان وگروههایی همچون «كوارتت تاركوفسكی»، «گارسیا فونس» و «رالف فان رات» 25 بهمن ماه تا 1 اسفندماه در تالارهای وحدت، رودكی، خانه هنرمندان، پژوهشكده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار