ارتقای بهداشت روانی یک نوع سرمایه گذاری برای نسل آینده است

مدیر آموزش و پرورش منطقه شستر گفت : ارتقای بهداشت روانی یک نوع سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

کد مطلب: ۴۱۳۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزار پانا از آذربایجان شرقی ، ابوالفضل سرتیپی مدیر آموزش و پرورش شبستردر این مراسم گفت: بهداشت روان علمی است که بهتر زیستن و رفاه اجتماعی را که تمامی ابعاد زندگی را در بر میگیرد، به ما می آموزد.

وی در ادامه تصریح کرد: بهداشت تغییر اصلاح است هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی، بهداشت روان خود مراقبتی است برای ارتقای سلامت روان .

وی افزود: پیام بهداشت روان آرامش، مدیریت بر هیجانات، شناخت خودمان وچگونگی پاسخگویی به مسایل فردی و اجتماعی است.

ابوالفضل سرتیپی با بیان اینکه حفظ سلامت یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشری است، گفت: رعایت اصول بهداشت جسمانی و روانی دانش آموزان و ارتقای آن یک نوع سرمایه گذاری برای نسل آینده به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه توجه به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان تضمین کننده سلامت حال و آینده جامعه است، اضافه کرد: دانش آموزان جمعیت کثیری از جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و همین طور از استعداد بالایی برخوردار هستند پس می‌توان فرهنگ سالم زیستن را در این گروه نهادینه کنیم تا به وسیله آن بتوان سلامت جامعه را تضمین کرد.

وی گفت: هدف از بهداشت روان آگاهی خانواده ها ، دانش آموزان با مولفه های سلامت روان و پیشگیری از بیماری های روحی و روانی و همچنین بالا بردن سلامت فکر و قدرت سازگاری افراد با محیط و اطرافیان می باشد.

یعقوب نیکوکار از کارشناسان مشاوره منطقه هم در این جلسه با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 مهرماه با عنوان هفته بهداشت روان خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید تلاش کنند جامعه اسلامی با دستورات بهداشتی و مسایل سلامت آشنا شوند و پیشگیری مهم ترین اقدام در این مقوله است.

وی با بیان اینکه نیازهای ما به دسته جسمانی و روانی تقسیم می شود افزود: متأسفانه در جامعه و خانواده های ما به نیازهای روانی چندان توجهی نمی شود و اکثر اوقات فقط نیازهای جسمانی مطرح می شوند، در صورتیکه بیشتر بیماری های جسمانی ناشی از مشکلات روحی و روانی است.

نیکوکار با بیان خصوصیات روانی و جسمانی دوران بلوغ عنوان داشت: در دوران بلوغ بعلت تغییرات جسمانی شاهد تغییر رفتار و کردار نوجوانان و جوانان هم می باشیم.

وی دوران بلوغ را یکی از حساس ترین دوران دانسته و گفت: در این دوره بایستی سعی نماییم انرژی های جسمانی و روانی خود را کنترل نموده و تاحد توان با انجام ورزش های مستمر و منظم این انرژی ها را در جهت مثبت هدایت نماییم.

نیکوکار ادامه داد: شما دانش آموزان بایستی فن نه گفتن را از هم اکنون تمرین نمایید تا در مقابل افکار و رفتارهای منفی و آسیب زایی که دیگران و حتی دوستان به ما یشنهاد می دهند مقاوم باشید.

وی افزود: سالم سازی محیط فردی و اجتماعی، تعامل موثر با گروه همسالان، شرکت در مراسمات مذهبی و ملی، استفاده بهینه و مناسب از اینترنت و فضای مجازی، ضرورت برنامه ریزی برای آیندهازدیگر سخنان وی در این مراسم می باشد.

گفتنی است امسال از 24 الی 30 مهرماه به عنوان هفته ارتقای بهداشت روان با شعار « حفظ کرامت انسانی در سلامت روان » نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار