کارگردان فیلم «حورا»:

دغدغه‌های نوجوانان با ساخت فیلم خوب پاسخ داده شود

خبرگزاری پانا: کارگردان فیلم «حورا» گفت: باید از طریق کارهای فرهنگی و ساخت فیلم به دغدغه‌های نوجوانان به بهترین شکل ممکن پاسخ داد.

کد مطلب: ۴۰۲۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، غلامرضا ساغرچیان با بیان اینکه ساخت فیلم نوجوان متولی واقعی ندارد و همین موضوع، کار را سخت کرده است، اظهار کرد: کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که در حال حاضر برای این قشر کار می‌کنند، بر اساس دغدغه‌مندی در این حوزه وارد شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مناسبی برای کار در حوزه نوجوانان وجود ندارد، گفت: این در حالی است که باید اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه کودک و نوجوان انجام شود.
کارگردان فیلم «حورا» افزود: باید از طریق کارهای فرهنگی و ساخت فیلم خوب، به دغدغه‌های نوجوانان به بهترین شکل ممکن پاسخ داد.
وی با بیان اینکه دغدغه نوجوانان باید دغدغه جامعه باشد، گفت: در حال حاضر فیلم‌های تلویزیونی، بیشتر برای شاد کردن بچه‌ها ساخته می‌شود؛ در صورتی که باید از این طریق به کودکان و نوجوانان اطلاعات عمومی داده و شیوه زندگی بهتر را به آنان آموخت.
ساغرچیان برگزاری مجزای فیلم نوجوان از کودک را کاری پسندیده عنوان کرد و گفت: این تفکیک باید به صورت ریشه‌ای و مداوم ادامه داشته باشد؛ زیرا اساس ترقی جامعه، در توجه عمیق و تخصصی به کودک و نوجوان است.
وی درباره تمایل بیشتر کارگردانان به ساخت فیلم‌ها در پایتخت نیز گفت: به نظر من قصه‌ها از گوناگونی فرهنگ به وجود می‌آیند و اگر بخواهیم فیلم‌های خوب با طبیعت بهتر و قصه‌های جدیدتر بسازیم، باید ریسک کرده و لوکیشن‌ها را به شهرهای دیگر بکشانیم.
نخستین المپیاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم از سوم تا هشتم مهرماه در همدان برگزار می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار