فانی در جمع خبرنگاران:

تصویب برنامه ششم توسعه در سال 95 تا 99/افزایش 50 درصدی بودجه

خبرگزاری پانا: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته 50 درصد به بودجه آموزش وپرورش نسبت به بقیه دستگاه ها اضافه شده است، گفت: یکی از ویژگی های سال تحصیلی جدید تخصیص برنامه ششم توسعه کشور است که در سال 95 تا 99 اجرا می شود.

کد مطلب: ۴۰۱۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی اصغر فانی امروز اول مهرماه در در مراسم بازگشایی مدارس در دبستان پسرانه باقرالعلوم آموزش و پرورش منطقه 14 تهران در جمع خبرنگاران، گفت: روز اول مهر و بهار تعلیم و تربیت را به همه همکاران فرهنگی، معلمان، دانش آموزان و اولیا همچنین همه کسانی که در مجموعه آموزش و پرورش هستند تبریک می گویم.

وی اظهار امیدواری کرد: سال جدید تحصیلی 95-94، توام با موفقیت برای دانش آموزان باشد.

آغاز سال تحصیلی با حضور 13 میلیون دانش آموز

وی افزود: حدود 13 میلیون و 250 هزار دانش آموز در 105 هزار مدرسه با یک میلیون فرهنکی در 750 منطقه آموزشی تحصیل خود را آغاز می کنند.
ویژگی های سال تحصیلی جدید
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از ویژگی های سال تحصیلی جدید می توان به نظام 3-3-6 اشاره کرد که امسال از دوره ابتدایی عبور و دوره متوسط اول عبور کرده و به دوره دوم متوسطه رسیده است لذا امسال دانش آموزان اول دبیرستانی نداریم این موضوع به همین روند ادامه می یابد تا دوره متوسطه 3 کلاسه شود یعنی دانش آموزان پیش دانشگاهی از سیستم متوسطه دوم حذف می شود.
فانی بیان کرد: ویژگی دیگر سال تحصیلی جدید تخصیص برنامه ششم توسعه کشور است که در سال 95 تا 99 اجرا و در آموزش وپرورش سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنای برنامه ششم توسعه قرار می گیرد.
وی افزود: امیدواریم احکام مناسب در جهت اجرایی کردن این سند را به تصویب مجلس شورای اسلامی برسانیم.
وی ادامه داد: سال تحصیلی جاری با رویکرد کیفیت بخشی برای توسعه عدالت آموزشی، آموزش دختران در مناطق محروم و افزایش پیش دبستانی در مناطق دوزبانه که از 8 ماه قبل برنامه ریزی آن شروع شده، پیش می رویم.
بودجه آموزش و پرورش
فانی اشاره کرد: در دولت یازدهم سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت 2.1 درصد افزایش داشته زیرا این دولت به اهمیت آموزش و پرورش واقف است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی 2 سال گذشته 50 درصد به بودجه آموزش وپرورش نسبت به بقیه دستگاه ها اضافه شده است. کل بودجه آموزش و پرورش حدود 25 هزار میلیارد تومان است که اگر بین دانش آموزان تخصیصی صورت گیرد حدود 2 میلیون تومان برای هر دانش آموز درنظر گرفته می شود.
کمک از اولیا برای ارائه خدمات بهتر
وی تصریح کرد: اگر از اولیا درخواست کمک می کنم برای ارائه بهتر خدمات به فرزندانشان است اما حق وجه اجباری نیست و اولیا می توانند با توجه به توان و علایق خود کمک کنند.
وی همچنین اضافه کرد: احکام اجرای نظام رتبه بندی معلمان در حال صدور است که امیدوارم مدیران مدارس برای اینکه برنامه مدرسه را غنی تر کنند از مشارکت اولیا بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار