زنان، حماسه سازان گمنام هشت سال دفاع مقدس هستند

خبرگزاری پانا:مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان با بیان اینکه زنان حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس هستند گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس زنان دوشادوش مردان شجاعت‌هایی از خود نشان دادند که دوست و دشمن را متحیر کرد.

کد مطلب: ۳۹۷۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، لیلا آژیر مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان در جلسه کمیته امور بانوان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اهمیت نقش و جایگاه زنان در دوران دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای زن گرامی داشته شده است و در تمام دنیا ثابت شده است که اگر جنگی اتفاق بیفتد همواره زنان دوشادوش مردان در دفاع مقدس نقش اثرگزار و بی بدیلی را ایفا خواهند کرد .

وی گفت: بانوان همیشه سفیران ایثار بودند و در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی را چه به صورت مستقیم در جبهه ها به عنوان امدادگر و رزمنده و چه به صورت غیر مستقیم در پشت جبهه به شکل تهیه تدارکات، مدیریت خانه و خانواده و یا ایثار و مقاومت در برابر موشک باران را به عهده داشتند.

آژیر افزود: امروزه رسالت زنان ما حفظ، بیان و نشر ارزش های دفاع مقدس و نقش پررنگ بانوان در این عرصه می باشد و نسل جوان امروزه باید با گذشت، ایثار و فداکاری زنان در عرصه دفاع مقدس آشنا شوند.

وی گفت: ما به عنوان زن ایرانی مسلمان، وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را اشاعه دهیم و برای این مهم باید این فرهنگ را بشناسیم و به نسل آینده منتقل کنیم.

وی به نقش زنان در عرصه مقابله با تهاجمات فرهنگی و هجمه بیگانگان اشاره کرد و گفت: امروزه نیز همانند عرصه دفاع مقدس نقش زنان در مقابله با هجمه فرهنگی و جنگ نرم بسیار ویژه و پررنگ است.

مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان اظهار کرد: با گذشت سالیان سال از جنگ هنوز جنبه هایی وجود دارد که مکنون باقی مانده است لذا وظیفه ما این است که با برگزاری برنامه هایی خاص دین خود را به این عزیزان ادا کنیم.

وی با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است گفت: گردهمایی اعضای شورای راهبردی امور بانوان توسط بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در تاریخ ششم مهر سال جاری، دیدار باخانواده ی شهدا، برگزاری مسابقات نقاشی و شعر با موضوعیت هفته دفاع مقدس از جمله ی این برنامه هاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار