عضو اتحادیه تعاونی های سراسری در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

ابلاغ بخشنامه غیرقانونی پرداخت مابه التفاوت ارز به صادرکنندگان

خبرگزاری پانا: عضو اتحادیه تعاونی های سراسری با انتقاد از بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی درخصوص پرداخت مابه التفاوت ارز صادراتی آزاد و مبادله ای گفت : این درحالی است که بسیاری از تولید کنندگان و صادرکنندگانی که بخشنامه به آنها ابلاغ شده از این ارز استفاده نکرده اند .

کد مطلب: ۳۹۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

هدایت درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: درحالی که مطابق قانون صادرات از مالیات معاف است اما دربخشنامه ای از طرف سازمان امور مالیاتی اعلام شده که کارخانجات باید تفاوت نرخ ارز مبادله ای و آزاد از سوی صادرکنندگان پرداخت شود و این بخشنامه به تمامی کارخانجات ابلاغ شده است و این در حالی است که در شرایط تحریم تولید کنندگان قادر نبوده اند که صادرات را به صورت ارز به کشور برگردانند و مبادلات به صورت ریالی پرداخت شده است .


وی ادامه داد: فاصله بین ارز صادراتی نه مصوب مجلس است و نه هیات وزیران و ابلاغ چنین بخشنامه هایی در تضاد با سیاست های دولت در راستای اشتغالزایی است .


هدایت با اشاره به صادرات مناسب شیرآلات صنعتی به کشورهای عراق و عربستان به از دست رفتن بازار سوریه اشاره کرد و افزود: ناآرامی های سوریه صادرات مناسب این محصولات را به این کشور از بین برده است و باید برای حفظ بازارهای موجود تدابیر لازم اتخاذ شود .


وی با بیان اینکه مطابق بخشنامه اخیر باید فاصله ارز 2هزار و 550 تومان مبادلاتی و نرخ ارز آزاد 3 هزار و 300 تومانی پرداخت شود ، عنوان کرد: بسیاری از کارخانجات با این بخشنامه با مشکل مواجه خواهند شد و این در حالی است که این ابلاغیه به هیچ عنوان قانونی نیست و نمی توان ابلاغیه شخصی برای تولید کنندگان و صادرکنندگان صادر کرد .


هدایت از مجلس درخواست کرد نسبت به این ابلاغیه واکنش نشان دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار