محمدحسین لطیفی در گفت و گو با پانا:

تنهایی لیلا فراتر از استاتداردهای تلویزیون است

خبرگزاری پانا: کارگردان سریال «تنهایی لیلا» به خبرنگار پانا گفت: در این سریال سعی کردم استانداردهای تلویزیون و شاید حتی فراتر از آن را هم نسبت به سال های اخیر، رعایت بکنم.

کد مطلب: ۳۸۷۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین لطیفی کارگردان سریال «تنهایی لیلا» در گفت و گو با خبرنگار پانا در پاسخ به این که با توجه به این که قرار بود این سریال در ماه رمضان و از شبکه ای فیلم پخش شود و بعد از آن به شبکه سه منتقل شد، کدامیک از این دو شرایط پخش را در جذب مخاطب موفق ترمی داند، گفت: اگر سه ماه قبل از شروع پخش کار را کلید می زدیم ماه رمضان زمان مناسب تری برای پخش سریال بود اما وقتی از زمان شروع تصویربرداری تا روز پایانی پخش 100 روز برای تصویربرداری 30 قسمت سریال وقت داشتیم، مسلما ترجیحم پخش بعد از ماه رمضان بود.

وی افزود: البته می توانستیم کار را 26 قسمتی ببندیم و برای پخش در ماه رمضان هم آن را آماده کنیم اما همانطور که خیلی ها به من گفتند حیف است، می دانستم در آن شرایط کیفیت کار آن چیزی که الان می بینیم نبود. سال هاست که تلویزیون دو باکس جدی نوروز و ماه مبارک رمضان را دارد و خارج از این دو، سریال هایی با تعداد قسمت های کم معمولا نمی گیرد و به نظرم «تنهایی لیلا» محک خوبی برای من بود که در این فصل پخش شد و خوشبختانه توانست مخاطبان زیادی را هم جذب کند.

این کارگردان با اشاره به نزدیکی فضای «تنهایی لیلا» به حال و هوای ماه رمضان بیان کرد: خودم هم قبول دارم که فضای داستان به ماه مبارک رمضان نزدیک تر بود و تاثیرگذاری خود را داشت اما در آن صورت اگر خودم 10 سال آینده پای تماشای این سریال می نشستم، ممکن بود به خاطر شتابزدگی تولید آن خجالت بکشم.

وی ادامه داد: من همیشه سعی کرده ام استاندارد فیلمسازی و سریال سازی را رعایت کنم. بارها به من اعتراض کرده اند که چرا زمان سریال هایت کوتاه است؟! در حالی که من همان میزان دقیقه را در کارهایم دارم. فقط ریتم سریال هایم تند است. تقطیع را رعایت و برای گرفتن پلان های خوب وقت و انرژی صرف می کنم. در این سریال هم سعی کردم استانداردهای تلویزیون و شاید حتی فراتر از آن را هم نسبت به سال های اخیر، رعایت بکنم. چراکه متاسفانه چند سالی است به خاطر محدودیت بودجه، امکانات، شتابزدگی یا نوع سلیقه مردم از استانداردها فاصله گرفته ایم. اما من به آن انتقاد دارم و خودم هم پای حرفم ایستاده ام که آن ها را رعایت کنم.

وی در پاسخ به این که آیا پایان پیش بینی ناپذیری را به مخاطبان «تنهایی لیلا» وعده می دهد، گفت: بخش هایی از داستان برای ما دیدنی خواهد بود اما پیش بینی ناپذیر نیست. بیننده تقریبا می تواند پایان قصه را حدس بزند. ما خیلی تلخ داستان را پیش بردیم و عده ای هم اعتراض کردند که چرا اشکشان را در می آوریم اما من هم می گویم اگر اشکشان درآمده است چرا کار را دنبال می کنند؟!

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار