همزمان با آغاز دهه کرامت برگزار شد:

افتتاحیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی

خبرگزاری پانا: مراسم افتتاحیه ی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با آغاز دهه کرامت در خراسان شمالی برگزار شد.

کد مطلب: ۳۸۴۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با افتتاح رسمی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نگاه دوست داران عرصه هنر تئاتر به خراسان شمالی که از 25 مرداد به مدت یک هفته میزبانی این جشنواره را به عهده دارد، دوخته شده است .

براساس این گزارش در مراسم افتتاحیه که شب گذشته با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، جمعی از مسئولین استانی، مردم و هنرمندان؛ همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) در مسجد امام رضا(ع) شهرستان بجنورد برگزاری شد، به صورت رسمی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی کلید خورد.

حسین ثابت قدم وحید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این مراسم گفت: خراسان شمالی میزبان برنامه ی فاخر هنری است که به عنوان بزرگترین رویداد هنری و نقطه عطف در تاریخ هنر استان همه نگاه ها در حوزه تئاتر و حوزه تئاتر دینی را معطوف خود کرده است.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان اینکه استان خراسان شمالی باید تبدیل به پایگاه دینی کنیم افزود: این استان به عنوان استان ولایتمدار در عرصه ترویج سبک زندگی اسلامی پیشگام بوده است و اینک با برگزاری تئاتر رضوی می توان سبک زندگی رضوی را پیگیری نمود.

دبیر دهمین جشنواره تئاتر رضوی از افزوده شدن بخش جهان اسلام به جشنواره تئاتر رضوی خبر داد و گفت: از سال بعد کشور های متعددی با شرکت در جشنواره رضوی در این استان حضور خواهند یافت.

ثابت قدم وحید با اشاره به فرارسیده دهه ی کرامت این ایام را ده ی خوبی ها، جمالات و و کمالات دانست و افزود: در این دهه حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) کانون استجابت، قرآن، نیایش و دعاست.

وی با اشار ه به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی آن را حاصل همدلی و همزبانی مردم، مسئولین و هنرمندان در این استان عنوان کرد.

گفتنی است آثار برگزیده دهمین جشنواره تئاتر رضوی از استانهای تهران، خوزستان، گیلان، کرمانشاه، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی و قم، در سالن های نمایش سه شهر خراسان شمالی از 25 مرداد ماه به مدت 5 روز بروی صحنه می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار