تولیدکنندگان فرش دستباف کمیته امداد رتبه بندی می شوند

خبرگزاری پانا: مدیرکل مرکز خدمات و بازرگانی کمیته امداد کشور از رتبه بندی تولیدکنندگان فرش های دستباف کمیته امداد از سال آینده خبرداد.

کد مطلب: ۳۸۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حسن غیورزاده در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف کمیته امداد، افزود: قرار است با این رتبه بندی نقشه های فرش در بین تولید کنندگان توزیع شود و با آموزش های مستمر برای استادکاران بازار فرش ایران در بین دنیا جای خود را بیش از گذشته بازکند.

وی گفت: از سال آینده همه فرش های تولیدی مددجویان دارای شناسنامه می شوند و نام فرش، تعداد گره ها، اندازه، تاریخ بافت و کلیه مشخصات دست بافته در آن درج می شود.

غیورزاده اظهار داشت: هم اکنون حدود ۶۷ هزار تولیدکننده فرش و دست بافته های داری در کشور تحت حمایت کمیته امدادهستند و سالانه ۲۱ هزار تن فرش و گلیم را روانه بازار می کنند.

در این مراسم مدیرکل کمیته امداد فارس نیز با بیان اینکه حدود پنج هزار بافنده فرش و گلیم در فارس زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: دغدغه اصلی مددجویان این نهاد در تولید صنایع دستی بازاریابی و فروش محصولات است که به همین منظور نخستین نمایشگاه دائمی فرش دستباف و دستبافته های مددجویان کمیته امداد در شیراز افتتاح شد.

وی گفت: افتتاح این نمایشگاه در وسعت ۲۰۰ متر مربع گامی در جهت ارائه خدمت به تولیدکنندگان است که تولیدات مددجویان را به صورت مستقیم به بازار مصرف و خریداران ارائه می کند.

الهیاری با اشاره به اینکه فرش ها و دست بافته های استان فارس با طرح و رنگ های بی نظیر شهرت جهانی دارند، افزود: در سال گذشته بیش از ۸۰ هزار متر مربع فرش و گلیم دستباف به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد ریال توسط مددجویان این نهاد تولید و به بازراهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار