دومین جشنواره انجیر گلوگاه گشایش یافت

خبرگزاری پانا: دومین جشنواره انجیر گلوگاه با نمایشگاهی از غرفه های محصولات کشاورزی و آیین قدردانی از پدر انجیر ایران برپا شد.

کد مطلب: ۳۸۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، دومین جشنواره انجیر گلوگاه با حضور ربیع فلاح‌ جلودار استاندار مازندران، امام جمعه و فرماندارگلوگاه در انستیتو دخانیات تیرتاش گلوگاه افتتاح شد.

استاندار مازندران در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: انجیر گلوگاه یکی از محصولات شاخص در شرق مازندران و گلوگاه است که آوازه خوبی یافته و باید برای اقتصادی کردن انجیر با جذب سرمایه‌گذار که بتواند نسبت به فرآوری آن اقدام کند، تلاش شود.

وی گفت: استانداری مازندران از چنین برنامه‌هایی که با هدف اقتصاد مقاومتی و بالابردن توان اقتصادی مردم ایجاد می‌شود، حمایت می‌کند.

فرماندار شهرستان گلوگاه نیز یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره انجیر گلوگاه را ثبت برند برای انجیر این شهرستان به عنوان یک محصول سالم و مرغوب در کشور عنوان کرد و گفت: شهرستان گلوگاه دارای برندهای مختلف شرکت بردنا، آجرسفال و اکبر جوجه است و تلاش داریم تا انجیر گلوگاه نیز یکی از برندهای مهم در تولیدات کشاورزی کشور باشد.

عیسی قاسمی طوسی افزود: کشت انجیر در گلوگاه به بیش از ۲۵۰ ساله می رسد و از گذشته های دور، انجیر گلوگاه در استان و کشور شناخته شده بوده است.

قاسمی‌طوسی گفت: توجه به بحق اقتصادی و افزایش سطح درآمد در کشت این میوه و جذب سرمایه‌گذار برای فرآوری این محصول ارگانیک از دیگر اهداف این جشنواره بوده است که روز گذشته در این رابطه با یک سرمایه گذار آذربایجان شرقی تبادل نظر و گفتگو انجام شد و کارهای بعدی در دست اقدام است.

همچنین در آیین افتتاحیه این جشنواره، بر جشنواره انجیر گلوگاه نیز به دست پدر شهیدان حجازی که نشان ملی ایثار دارد و استاندار مازندران رونمایی شد.

گفتنی است برپایی نمایشگاهی با 22 غرفه شامل دستاوردهای بومی محلی در بخش صنایع‌دستی، زراعت، باغ‌داری، مواد غذایی شامل ترشی‌جات، انواع مربا، نان تنوری، آش انجیر، کشاورزی، فروش انجیر و فرآورده‌های آن و تجلیل از علی اکبر ایران نژاد پدر انجیر ایران نیز از برنامه‌های مهم جشنواره انجیر گلوگاه است.

دومین جشنواره انجیر گلوگاه از 14 تا 16 مردادماه در محل انستیتو تحقیقات دخانیات تیر تاش برپا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار