«به نشر» همزمان با روز جهانی «تغذیه با شیر مادر» معرفی می کند؛

راهکارهایی برای بهره مندی نوزادان از شیر مادر

خبرگزاری پانا: انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با 10 مرداد ماه و روز جهانی «تغذیه با شیر مادر» سه عنوان کتاب را در راستای بهره مندی هرچه بیشتر نوزادان از تغذیه با شیر مادر پیشنهاد و معرفی می کند.

کد مطلب: ۳۷۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، از آنجا که شیر مادر کامل ترین و سالم ترین غذا برای کودک است و رشد جسمی و نیز پرورش عاطفی و روحی طفل را به بهترین صورت فراهم می آورد، اسلام نیز توصیه ها و احکام زیادی در خصوص اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر بیان داشته است.

بر این اساس انتشارات آستان قدس رضوی سه عنوان کتاب را به صورت تخصصی در این زمینه به چاپ رسانده است که کتاب «خوب بخورید، شیر بدهید، وزن کم کنید » ؛ تغذیه مناسب مادر در دوران بارداری و شیردهی یکی از آنها محسوب می شود.

این کتاب که تا کنون هشت نوبت و در قطع وزیری به همت انتشارات آستان قدس رضوی تجدید چاپ و توسط دکتر «آیلین به آن» و دکتر حسین مرندی و نسرین رزمجو نگاشته و ترجمه شده است، به بسیاری از سؤالاتی که همواره به ذهن مادران شیرده خطور می‌کند، با آگاهی و درایت پاسخ می‌دهد.

هدف کتاب «خوب بخورید، شیر بدهید، وزن کم کنید» محدود به این نیست که به خواننده برای خوب غذا خوردن، وزن کم کردن و احساس رضایت از وضع خود کمک کند بلکه تجربه با ارزشی در زمینه تغذیه با شیر مادر ارائه می دهد تا تردیدهای موجود برای تغذیه مناسب نوزاد را برطرف کند.

کتاب « 101 دلیل برای تغذیه نوزادان با شیر مادر» نوشته « لسلی بوربای» و ترجمه میر مجید خلخالی زاویه یکی دیگر از کتاب های به نشر در ارتباط با تغذیه با شیر مادر است.این کتاب که سال 1392 و در قطع وزیری به چاپ دوم رسیده است، با زبانی ساده و قابل فهم علل و دلایل مهم تغذیه با شیر مادر را برای خواننده شرح می دهد تا با ارتقاء سطح اطلاعات مادران در این زمینه، آنها را برای انتخاب راه درست مصمم تر کند.

«دارو درمانی و شیردهی از تئوری تا کاربرد بالینی» عنوان دیگر کتاب به چاپ رسیده در انتشارات آستان قدس رضوی است که توسط «توماس هال» و «کنت ایلت» نوشته و دکتر مهران بیرقی طوسی و دکتر فرنوش ابراهیم زاده آن را ترجمه کرده اند.این کتاب با توجه به کاربرد روزافزون داروها به ویژه در دوران بارداری و شیردهی به سوالات زیادی که در این زمینه برای عموم وجود دارد با زبانی ساده و قابل درک پاسخ می دهد و چون بر اساس آخرین و تازه ترین یافته های پزشکی و داروسازی تدوین شده است، مطالعه این کتاب علاوه بر مادران باردار و شیرده، به پزشکان و متخصصین زنان، دانشجویان علوم پزشکی و پرستاران نیز توصیه می شود.

شایان ذکر است همه ساله 10 مرداد ماه مصادف با اول آگوست به عنوان «روز جهانی شیر مادر» تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی نامگذاری شده و در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود.

علاقه مندان به تهیه این سه عنوان کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار