مهرزاد حمیدی در گفت و گوی اختصاصی با پانا:

مدارس دو شیفت را برای برگزاری مسابقات ورزشی محدود نکردیم

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: یکی از راه حل های آموزش و پرورش برای مدارسی که دو شیفت هستند و نمی توانند در ساعت خارج از مدرسه مسابقات را برگزار کنند این بود که روزهای پنج شنبه که مدارس تعطیل هستند را به این کار اختصاص دهند. حتی بعضی از مدارس با نظر کادر فنی و معلمان ورزش روزهای پنج شنبه را برای اجرای این مسابقات اختصاص داده بودند.

کد مطلب: ۳۷۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا؛ هزاره سوم با مشکل یکجانشینی و عدم تحرک روبه رواست. از این روی یکی از طرح های ماندگار آموزش و پرورش المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بود. این المپیاد با هدف افزایش تحرک بین دانش آموزان سال گذشته در سراسر مدارس کشور برگزار شد.


المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با امکانات و اعتبارات اندک در کلیه مدارس کشور برگزار شد. این طرح که از طرح های موفق آموزش و پرورش بود با استقبال فراوان اولیای و دانش آموزان روبه رو شد. اما در پاره ای از موارد مسابقات درون مدرسه ای با مشکلاتی روبه رو بود. از جمله برگزاری این مسابقات در ساعت خارج از مدرسه بود. بنابراین مدارسی که دو شیفت بودند برای برگزاری این طرح دچار مشکل بودند. دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که به منظور برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور ترتیب داده شده بود به سوالات خبرنگار پانا پاسخ داد.


مدارس دو شیفته برای برگزاری مسابقات ورزشی دچار مشکل بودند شما برای این مشکل چه راه حلی ارائه دادید؟
بله. متاسفانه مدارس دو شیفته برای برگزاری این مسابقات دچار مشکلات بودند. اما یکی از راه حل های وزارت آموزش و پرورش این بود که مدارس را برای برگزاری این مسابقات آزاد گذاشته بود. به این معنی که زمان خاصی در نظر گرفته نشده بود بنابراین هر مدرسه ای با توجه به شرایطیش این مسابقات را اجرا می کرد. کادر مدرسه و معلمان ورزش می توانستند این مسابقات را در هر زمانی که می توانستند به اجرا در بیاورند. همچنین یکی از راه حل های آموزش و پرورش برای این مشکل این بود که روزهای پنج شنبه که مدارس تعطیل هستند را به این کار اختصاص دهند. حتی در برخی از مدارس با نظر کادر فنی و معلمان ورزش روزهای پنج شنبه را برای اجرای این مسابقات اختصاص داده بودند.

در برخی از مدارس کشور کانون درست قامتی و درست ایستادن تشکیل شده است آیا این کانون ها در کلیه مدارس کشور وجود دارد؟

در هر استانی کانون درست قامتی و درست ایستادن تشکیل شده است. اعضای این کانون ها به مدارس کشور مراجعه می کنند و دانش آموزانی که از نظر اسکلت و سیستم درست قامتی و درست ایستادن دچار مشکل هستند را شناسایی می کنند. بنابراین معلمان ورزش بر اساس مشکل اسکلیتی این دانش آموزان به آنها تمرینات اختصاصی می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار