مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند خبر داد:

بیرجند برای حل مشکل مدارس دوشیفت ، نیاز به بیش از 280 کلاس درس دارد

بیرجند (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه احتمال می رود امسال حدود 3 الی 4 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموز شهرستان بیرجند اضافه شود، گفت: برای حذف مدارس دو شیفت در بیرجند نیاز به 288 کلاس درس داریم که این رقم بدون احتساب جمعیت پیش بینی شده برای اضافه شدن به مدارس است.

کد مطلب: ۸۳۶۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیرجند برای حل مشکل  مدارس دوشیفت ، نیاز به بیش از 280 کلاس درس دارد

محمد رضا ضیایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ظهر امروز در شورای اموزش و پرورش شهرستان بیرجند که با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان بیرجند و سایر مسئولین شهری و استانی برگزار شد، در ابتدا، از محقق نشدن وعده های داده شده در جلسات قبل گلایه کرد و گفت: بنا براین بوده است که دانش آموزان و دبیران و فرهنگیان ، در هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت رایگان از موزه های استان استفاده کنند که این امر تحقق نیافته است.

ضیایی در خصوص چالش های آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با استقرار نظام 3-3-6 در مدارس گفت: کمبود نیروی انسانی ، کمبود تجهیزات و کمبود فضای آموزشی سه معضل اصلی و اساسی آموزش و پرورش در شهرستان بیرجند است به طوری که در بحث کمبود تجهیزات ، ناچاریم به دلیل سرفصل های کتب درسی و ناکارآمدی تجهیزات مستقر در مدارس، این تجهیزات را بلا استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در ادامه با اشاره به ساخت 11 پروژه آموزشی در سطح شهرستان بیرجند گفت: از سوی مدیرکل نوسازی مدارس استان ، قول بهره برداری از 4 پروژه با 42 کلاس درس برای اول مهر ماه سال جاری گرفته شده است.

وی افزود: در صورتی که مدرسه 6 کلاسه چهکند تا اول مهرماه به بهره برداری برسد ، مشکل و معضل کلاس های این شهرک با دوشیفته شدن مدارس مرتفع خواهدشد.

ضیایی با اشاره به اینکه 31 مجتمع آموزشی به صورت دو شیفته در شهرستان بیرجند اداره می شوند ، اظهار کرد: برای حل این مشکل نیز نیاز به 31 مدرسه دیگر داریم .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در خصوص آمار دانش اموزانی که امسال به سیستم آموزش اضافه خواهند شد ، گفت: امسال پیش بینی می شود حدود 3 الی 4 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموز شهرستان بیرجند اضافه خواهد شد و ما برای حذف مدارس دو شیفت در بیرجند نیاز به 288 کلاس درس داریم که این رقم بدون احتساب جمعیت پیش بینی شده برای اضافه شدن به مدارس است.

وی گفت: 54 هزار دانش آموز و سه هزار و پانصد نو آموز در سال گذشته در مدارس شهرستان بیرجند تحصیل می کردند که با احتساب دانش آموزانی که امسال به سیستم آموزش اضافه خواهند شد، این رقم به حدود 59 الی 60 هزار نیز برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار