با امضای تفاهم نامه دو جانبه محقق می شود؛

توسعه زیر ساخت شبكه شبنم برای مبارزه با جعل كالای تولید داخل

خبرگزاری پانا: با امضای تفاهم نامه‌ای بین شركت خدمات انفورماتیك راهبر و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان،‌ نصب باركد شبنم برای مبارزه با جعل كالای تولید داخل توسعه خواهد یافت.

کد مطلب: ۳۶۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا؛‌ محمود اعلائی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به ضرورت اجرای این طرح افزود: توسعه بكارگیری زیر ساخت شبكه بازرسی و نظارت مردمی( باركدشبنم) ومبارزه با جعل كالای تولید داخل در راستای حمایت از حقوق مصرف كنندگان و همچنین حفاظت از برندهای معتبر داخلی از موضوعاتی بود كه ما را بر آن داشت تا علاوه بر نصب این باركد بر روی كالاهای وارداتی نسبت به الصاق آن بر روی كالاهای تولید داخل اقدام كنیم.
مدیرعامل شركت خدمات انفورماتیك راهبر با اشاره به اینكه نصب این برچسب بر روی كالاهای داخلی از هیچ الزامی برخوردار نیست تصریح كرد: با این وجود بسیاری از تولیدكنندگان به منظور حمایت و صیانت از تولیدات خود در مقابل جعل كالا به این اقدام ترغیب شده اند.
وی همچنین تاكید كرد: اجرای این طرح در بخش تولید داخلی سبب می شود تا سودجویان نتوانند از برندها و نشان های معتبر داخلی برای تولید كالاهای مشابه و جعلی استفاده كنند و مصرف كنندگان نیز می توانند از كیفیت و سلامت كالاهای تولید داخل مطمئن شوند.
اعلائی، نصب ‌باركد دوبعدی شبنم را بهترین روش برای شناسنامه دار كردن كالاها و شناسایی كالای اصلی از تقلبی ذكر كرد و استفاده از آن را برای نظارت بهتر بر بازار مثمر ثمر دانست.
وی در ادامه با اشاره به روند پیشروی نصب باركد شبنم بر روی كالاهای وارداتی به كشور افزود: بیش از 300 میلیون قلم كالای وارداتی برچسب گذاری شده اند ضمن اینكه بیش از 120 هزار نوع كالا دراین طرح حضور داشته و بیش از 70 میلیون قلم در طرح ساماندهی بازار شركت كرده اند .
مدیرعامل شركت خدمات انفورماتیك راهبر با اشاره به اینكه از زمان اجرای این طرح تاكنون، شاهد كاهش قاچاق كالاهای وارداتی به كشور بوده ایم اظهاركرد: به عنوان مثال گوشی تلفن همراه كه بخش عمده‌ای از قاچاق كالای وارداتی را تشكیل می‌دهد در حد قابل قبولی كاهش پیدا كرده است كه این موضوع نشات گرفته از اجرای طرح شبنم است.
وی افزود: با اجرای طرح شبنم و الصاق برچسب اصالت بر روی كالاها ، امكان استعلام و رهگیری كالاهای دارای این كد از زمان واردات یا تولید تا زمانی كه به دست مصرف كننده نهایی می رسد،فراهم می شود.
همچنین در ادامه این مراسم ،‌مدیرعامل انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان افزود: تلاش می‌كنیم تا تولیدكنندگان داخلی را ب بهره برداری از این زیرساخت فراهم شده ترغیب و دعوت كنیم.
سید محمد جعفری خاطرنشان كرد: در این زمینه بررسی های لازم به منظور ارائه راهكارهای موثر برای جلب همكاری تولیدكنندگان جهت استفاده هرچه بیشتر از این طرح و تدوین راه حلهای مناسب برای حمایت از برندهای داخلی و محافظت از آنها صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار