جلسه ستاد اجرایی اعتکاف دانش آموزی خراسان شمالی برگزارشد

خبرگزاری پانا: جلسه ستاد اجرایی اعتکاف دانش آموزی خراسان شمالی با حضور اعضاء ستاد در دفتر مدیرسازمان دانش آموزی استان برگزارشد.

کد مطلب: ۳۶۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،سید حسین سیدی زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی در این جلسه، با اشاره به اهمیت و ضرورت اعتکاف گفت: بهترین برنامه ها، خودسازی است که خداوند به جوانان عنایت ویژه ای دارد و بهترین قشر جامعه دانش آموزان هستند

وی افزود: برای رسیدن به کیفیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نیاز به همکاری دستگاههای مرتبط هست.

در ادامه مجید مصباح مدیرسازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز گفت: در اصطلاح شرعی اعتکاف به معنای ماندن و اقامت کردن در مسجد به قصد قربت همراه با مراعات برخی احکام و شرایط است.

وی افزود: اعتکاف اگر با شرایط خود و به صورت دقیق انجام پذیرد، می تواند بستری مناسب برای رسیدن به تقوای الهی باشد.

مصباح عنوان کرد: برای جلوگیری از تهاجم نرم دشمن ، نیاز است که دانش آموزان را در مساجدکه کانون رابطه با خدواند است باید در این مسیر هدایت و نگهداری کنیم و هزینه در این مسیر سرمایه گذاری است.

گفتنی است ، این جلسه با حضور سیدی زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و رئیس شورای اعتکاف، مصباح مدیرسازمان دانش آموزی و دبیرشورا، رئیس اداره مشارکتهای کمیته امداد ، مدیر روابط عمومی صداوسیما،سازمان بسیج دانش آموزی، معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر،رئیس گروه مشارکتهای اجتماعی و اداره کل ورزش و جوانان، کارشناس مسئول سازمان دانش آموزی و کارشناسان تشکیلات دانش آموزی استان ، رئیس اداره دانش آموزی جمعیت هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کارشناس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره اوقاف و امور خیریه برگزارشد.

در این جلسه مصوب شد: ثبت نام دانش آموزان اعتکاف از سوم تیرتا 15 تیر ماه سال جاری انجام شودهمچنین اطلاع رسانی از طریق صداوسیما و ارسال بخشنامه به شهرستان ها و پیامک کوتاه توسط تشکلات دانش آموزری ( سازمان دانش آموزی ، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی ، سازمان بسیج دانش آموزی و جمعیت هلال احمر) انجام پذیرد.

همچنین مقرر گردید: ثبت نام بصورت رایگان و برای (دانش آموز دختر و پسر ) مقطع متوسطه دوره اول و دوم از طریق دفاتر تشکلات انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار