مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی:

جشن نیمه شعبان در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز شعبان المعظم، جشن نیمه شعبان در امامزادگان شاخص شهرستان های هشت گانه استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۵۳۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، از برگزاری جشن های شعبانیه در امامزادگان شاخص این استان همزمان با دهه نخست ماه شعبان خبر داد و افزود: این جشن ها با حضور عاشقان و محبان ائمه اطهار(ع) اعم از اقشار مختلف مردم و مسؤولان در هشت امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار می شود .

به گفته وی در این جشن ها علاوه بر سخنرانی روحانیان مدعو و مولودی خوانی مداحان برگزیده استانی و کشوری، ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تفریحی دیگری نیز برگزار می شود .

وی اضافه کرد: همچنین در شب یازدهم شعبان، سالگرد میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و نیز پانزدهم شعبان، سالروز میلاد حضرت قائم(عج)، امامزادگان شاخص شهرستان های مختلف خراسان شمالی میزبان عاشقان ائمه اطهار(ع) خواهند بود .
حجت الاسلام سهرابی افزود: جشن های محوری شعبانیه در استان خراسان شمالی در مرکز این استان و در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود .

به گفته وی افزون بر حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) در بجنورد، جشن های شعبان المعظم در شهرستان شیروان در محل امامزاده های حمزه رضا(ع) زیارت، در شهرستان اسفراین در محل امامزاده سیدجعفر(ع)، شهرستان جاجرم در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع ) ایور، فاروج در محل امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم مطهر امامزاده دلاور(ع) شهر آشخانه برگزار می شود .

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: در جشن های شعبانیه استان خراسان شمالی که به میزبانی حرم مطهر امامزاده های شاخص استان برگزار می شود، مسابقات فرهنگی و مذهبی مختلفی برگزار شده و به برگزیدگان این مسابقات هدایای ارزشمندی اهدا می شود .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه شعبان المعظم و برگزاری جشن های شعبانیه در استان، این ایام کوچه و خیابان های همه شهرهای استان خراسان شمالی رنگ و بوی شادی گرفته و همه مردم خود را برای برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) آماده می کنند .
وی با بیان این که شب گذشته جشن میلاد حضرت زین العابدین(ع) در امامزاده های شاخص و مساجد محوری استان برگزار شد، افزود: امام سجاد(ع) بهترین الگو برای عبادت و صبر در راه خدا بوده و شخصیت والای این امام همام در این زمینه می بایست بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار