مدیرکل ارشادفارس برنامه های فرهنگی هنری سوم خرداد را تشریح کرد؛

سوم خردادماه روز فتح ارزش ها است

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حماسه سوم خرداد را تجلی ربانی رهروان نور دانست و گفت: این روز، روز فتح ارزش ها است، ارزشهایی که برای تثبیت آن جان‌های معزز و معظمی نثار شد که در این راستا تجلیل از هنرمندان ایثارگر دوران دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.

کد مطلب: ۳۵۱۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبگزاری پانا، بهزاد مریدی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی هنری متعددی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر،اعیادشعبانیه و روز پاسدار در سطح استان فارس تدارک دیده شده است، افزود: در حماسه سوم خرداد میلیون‌ها انسان در جای جای میهن عزیز سجده‌شکر به‌جای آوردند و "خرمشهر آزاد شد" زیرا این نوید آزادی کسانی بود که دلاورانه جنگیدند و شهادت را عاشقانه پذیرا شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید براینکه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر (ره) است که فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، ابراز داشت: در آغاز این روزارزشمند و سترگ که متقارن با اعیادشعبانیه و روز پاسدار است به دیدار خانواده های هنرمندان شهید خواهیم رفت تا برکتی باشد برای ادامه فعالیت های ویژه ای که معاونت های فرهنگی و هنری و قرآنی و کانون های مساجد فارس برای این روز درنظرگرفته اند.
وی حماسه سوم خرداد را تجلی ربانی رهروان نور دانست و گفت: این روز، روز فتح ارزش ها است، ارزشهایی که برای تثبیت آن جان‌های معزز و معظمی نثار شد که در این راستا تجلیل از هنرمندان ایثارگر دوران دفاع مقدس برنامه ریزی شده است و هنرمندان و نویسندگان دراین روز و طی برنامه هایی به میمنت و تقارن اعیاد شعبانیه و حماسه خرمشهر گر هم می آیند تا آنچه را که در قلم و اندیشه دارند، نثار این راه مانا و جاودانه کنند.
مریدی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یک حماسه ملی و حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی است، اظهارداشت: پاسداشت این فتح در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها است و امیدواریم تا تمام جنبه های مختلف ایثار و شهادت در آثار و دست نوشته ای اصحاب فرهنگ و ادب وهنر تجلی مستمرداشته باشد.
در ادامه این نشست معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس به تشریح آیین ها پراخته و تجلیل از مستندسازان و 50 درصد تخفیف برای ورود به سینما با همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان و همچنین اجرای تئاتر، شب شعر، خاطره، نمایشگاه و موسیقی در شهرستانهای فارس ویژه این روز، از فعالیتهایی عنوان شدکه اجرا می شود.
از دیگر مراسم درنظر گرفته شده ویژه فتح خرمشهر، چاپ خاطره شهدا بصورن ستونی ویژه در مطبوعات، اجرای سرود و سخنرانی ائمه جماعات در کانونهای فرهنگی هنری مساجد فارس، برگزاری مسابقات و ارسال سخنان حضرت امام خمینی(ره) درقالب پیامک و شب خاطره و شب قصه گویی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشادفارس است که در پایان این نشست به آنها اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار