مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

بر جاذبه های ادبیات کودکان افزوده شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری تفاوت های ادبیات کودک با سایر حوزه های ادبی گفت: برای اثرگذاری مناسب ادبیات بر شکل گیری فرهنگ نزد کودکان، باید بر جاذبه های گفتار، نوشتار و ادبیات کودک افزوده شود.

کد مطلب: ۳۴۴۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد مریدی دوشنبه در پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز افزود: کودک به واسطه نوع نگاهش جهانی است و نگاه ایدئولوژیک به مسایل ندارد و از این رو، نمی توان او را در تعصب های ملی، مذهبی، عشیره ای و قومی محصور کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ظرافت و حساسیت کار فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان را یادآور شد و اظهار کرد: کودک جاذبه ها را می بیند و حتی این تصور در ذهنش نیست که ایدئولوژی ها را جست و جو کند و این اشکالی است که سیاستگذاران کشورها می توانند به زیرکی از آن استفاده کنند.

وی در این زمینه به یک داستان حوزه کودک با عنوان ماجراهای هاکلبری فین نوشته مارک تواین اشاره کرد و گفت: اگرچه در این داستان به دوگانگی سفیدپوستی و سیاه پوستی اشاره شده است اما در آغاز داستان متوجه نمی شویم که قهرمان داستان، سیاه است یا سفید ولی به تدریج در متن داستان، ساخت های فکری مورد نظر نویسنده به کودک ارایه می شود.

مریدی پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان را فرصتی برای طراحی راهبردهای این حوزه از ادبیات توسط متخصصان دانست و گفت: این که چه کنیم جاذبه های لازم در ادبیات کودک ایجاد شود و از این طریق فرهنگ عامه به صورت تدریجی و در گذر زمان در ذهن کودک نقش بندد از موضوعاتی است که می تواند در این همایش بررسی شود.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز بانی برگزاری پنجمین همایش ملی ادبیات کودکان و نوجوان است که نشست های علمی آن امروز دوشنبه در پردیس ارم این دانشگاه آغاز شد و چهارشنبه پایان خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار