آتیلا پسیانی رسما سفیر کودکان نقص ایمنی شد

خبرگزاری پانا: همزمان با روز جهانی بیماری نقص ایمنی آتیلا پسیانی در مراسمی که هنرمندان برجسته کشور حضور داشتند به عنوان سفیران این بیماران معرفی شد.

کد مطلب: ۳۴۳۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون در مراسمی که به مناسبت روز جهانی بیماری های خاص در محل مرکز طبی کودکان برگزار شد به عنوان سفیر این بیماران معرفی شد.

شناسایی 220 نوع مختلف بیماری نقص ایمنی

در این مراسم دکتر رضایی معاون مرکز تحقیقات بیماری نقص ایمنی گفت: دو دسته نقص ایمنی در بیمارن وجود دارد که یک دسته از آنها ثانویه بوده به این معنی که بعد از بیماری سرطان بدن بیمار در برابر ویروس ها و باکتری ها ضعیف می شود اما بخش دیگری از ضعف ایمنی نقص ایمنی اولیه می شود به نحوی که بدن کودک از همان بدو تولد توانایی مقابله با باکتری ها و ویروس ها را ندارد.

وی با بیان اینکه این بیماری ناشی از ازدواج های فامیلی است اظهار داشت: 220 نوع مختلف از بیماری های نقص ایمنی در سطح جهان شناسایی شده است که بسیاری از این بیماری ها باعث می شود دستگاه های داخلی بدن بیمار از بین برود.

رضایی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار در سطح جهان از هر 1200 نفر یک نفر دارای نقص ایمنی است که متاسفانه در بسیاری از موارد این بیماری شناسایی نمی شود و باعث می شود تعداد زیادی از افراد بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: بیماری نقص ایمنی قابل درمان است به شرط آنکه زود تشخیص داده شود و به مرحله پیشرفته نرسد. به عبارتی می توان گفت که این بیماری بیماری عجیب و غریبی نیست و می توان آن را با درمان های جایگزین از بین برد.

معذرت خواهی فراهانی برای تولید " در حاشیه "

در این مراسم که هنرمندانی چون جمشید مشایخی، حمیدرضا پگاه، مهرانه مهین ترابی، بهنود صدر، مهدی مقدم و اصغر تقی طاده حضور داشتند بهزاد فراهانی در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه باید محبت کردن به یکدیگر را بیاموزیم خاطر نشان کرد: هم اکنون در حوزه بیماران نقص ایمنی ما مشکلات بسیاری را داریم. خود من تا امروز با این بیماری آشنایی چندانی نداشتم لذا این وظیفه بر دوش ما است که وضعیت بیماران در این بخش را به گوش مردم برسانیم تا آنها به پای کار بیایند.

وی ادامه داد: وقتی ما در کنار هم قرار می گیریم و به هم لبخند می زنیم می توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم که کاری مفید در حال انجام است.

این بازیگران برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون با گلایه از سریال طنز " در حاشیه " گفت: ما نسبت به تولیدات دوستانمان حسود نیستیم اما من به نمایندگی از جامعه هنری از جامعه پزشکی کشور به خاطر تولید این سریال عذر خواهی می کنم چرا که ما خوبی های جامعه پزشکی را به فراموشی سپرده ایم و تنها سطل خاکی آنها پرداخته ایم.

وی ادامه داد: امیدوارم سریال هایی از این به بعد ساخته شود که زمینه ساز معرفی بیماری ها به مردم شود تا از این طریق دردی از بیماران از بین برود.

جمع آوری 500 میلیون تومان برای کمک به بیماران

در ادامه این مراسم دکتر آقا محمدی رئیس مرکز تحقیقات نقص ایمنی مرکز طبی کودکان اظهار داشت: این بیماری جزء بیماری های گران قیمت و طاقت فرسا است به طوری که تامین داروهای بیماران آن هم با دفترچه بیمه حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان آب می خورد این در حالی است که که اگر فرد دفترچه بیمه نداشته باشد این هزینه ها تا ده میلیون تومان نیز می رسد.

وی هزینه های سنگین و عدم وجود آگاهی از این بیماری در سطح جامعه را دو عامل مهم در عدم کسب موفقیت در پیشگیری از این بیماری معرفی کرد و گفت: این بیمارن هم از درون و هم از بیرون بی دفاع هستند و جامعه شناختی از بیماری آنها ندارد. آقا محمدی خاطر نشان کرد: طی چهار سال فعالیت خیریه بیمارن نقص ایمنی 970 بار به بیمارن کمک مالی صورت گرفت و در این بازه زمانی توسط خیرین مبلغی در حدود 500 میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه کمک های صورت گرفته به بیماران از 500 تا یک میلیون تومان بوده است اظهار داشت: حضور هنرمندان را در جمع خود به فال نیک می گیریم تا شاید از این طریق آلامی برای دردهای این بیمارن یافت شود. در پایان این مراسم آتیلا پسیانی پس از دریافت لوح سفیر بیماران نقص ایمنی توسط الهه عالیزی دختر 16 ساله بیمار نقص ایمنی با بیان این مطلب که کودکان بیمار نیاز به حمایت همه مردم دارند گفت: من به تنهایی هیچ نیستم ولی به تنهایی از همه مردم خواهش می کنم اگر علاقه ای به کودکان بیمارن دارند کری بکنند و نگذارند این کودکان بیش از این درد بکشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار