معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

محوطه‌سازی بقعه شیخ جبرائیل اردبیل آغاز شد

خبرگزاری پانا:معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف راحتی حضور گردشگران و علاقمندان به آثار و ابنیه‌های باستانی و تاریخی، حریم بقعه شیخ جبرائیل کلخوران به شکل مناسب بهسازی و محوطه‌سازی می‌شود.

کد مطلب: ۳۴۱۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،منصور عالیقدری در جریان بازدید از عملیات محوطه‌سازی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران در اردبیل اظهار کرد: ما در قالب این طرح تلاش می‌کنیم تا ضلع شرقی محوطه کف‌سازی شده و نسبت به بهسازی محوطه این مزار شریف در اردبیل اقدام لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح جامع مصوب، عملیات محوطه‌سازی ضلع غربی بقعه شیخ جبرائیل کلخوران در دو سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: عملیات محوطه‌سازی ضلع شرقی بقعه نیز با پازل و جدول‌بندی در سال جدید آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه ساماندهی گورستان تاریخی واقع در محوطه بقعه شیخ جبرائیل کلخوران نیز در سال جدید پیش‌بینی شده است، گفت: از دیگر اقدامات مرمتی باقی‌مانده می‌توان به مرمت کامل محوطه باغ به مساحت دو هکتار، مرمت سردر شمالی بقعه، بازسازی سردر جنوبی بقعه، ساماندهی میدان شمالی و جنوبی مقابل بقعه براساس طرح جامع مرمتی مصوب اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار