استاندار آذربایجان شرقی:

ورزش دانش آموزی آذربایجان شرقی کارنامه درخشانی دارد

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان شرقی در شورای عالی ورزش همگانی با تاکید بر تشویق مردم به انجام ورزش از کارنامه درخشان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در حوزه ورزش دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل جبارزداه در شورای عالی ورزش همگانی گفت: تشویق مردم به انجام ورزش، اصلی ترین برنامه های استان در حوزه ورزش در سال آتی خواهد بود.
اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: به عنوان مسوول در دولت اسلامی، در قبال تمام مسایل و مشکلات مردم مسوولیم و همان قدر که به امنیت جامعه و مردم اهمیت می دهیم باید به همان اندازه در فکر سلامت مردم نیز باشیم.
جبارزاده خاطرنشان کرد: هیچ چیزی به اندازه تحرک و ورزش نمی تواند انسان ها را در برابر بیماری ها مصون نگه دارد و برای سلامت مردم باید آنها را به انجام ورزش تشویق کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد ورزش و جوانان استان در سال 1393 در تمامی بخشها افزود: آموزش و پرورش در خصوص ورزش دانش آموزی کارنامه درخشانی داشته است.
رییس شورای ورزش همگانی استان اظهار کرد: پرداختن به این مهم با توجه به فرموده حضرت امام، وظیفه شرعی است و هر انسانی در قبال سلامت جسم خود وظایفی دارد و باید به آنها عمل کند.

جبارزاده به افزایش پرخاشگری در جامعه اشاره کرد و گفت: بی طاقتی و پرخاشگری، نشانه خسته بودن روح مردم و بالابودن میزان فشار بر آنهاست و برای کاهش این فشار و بالا بردن آستانه تحمل مردم باید انها را به انجام ورزش که موجب آرامش عصبی می شود تشویق کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب دیگر کشورهای موفق در زمینه ورزش همگانی گفت: ترویج ورزش همگانی امر بسیار خطیری است و در این خصوص باید راه ها و شیوه ها تاثیرگذار را بکار گیریم.

وی همچنین از مسوول ورزش استان خواست برای پویا نگه داشتن ورزش، هر ماه یک مسابقه استانی، ملی و یا بین المللی در استان برگزار شود که به طور یقین برگزاری این مسابقات علاوه بر تاثیرات اقتصادی، مردم را به سمت ورزش کردن سوق می دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این جلسه خواستار بکارگیری ظرفیت های آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی شد و گفت: به دلیل ارتباط زیادی که این نهاد با مردم دارد نقش آن باید در ترویج ورزش همگانی پررنگ تر شود.

سعید شبستری افزود: با صنعتی و ماشینی شدن زندگی و گرایش مردم به آپارتمان نشینی، جامعه دچار فقر حرکتی شده که باید برای از بین بردن اثرات این واقعه، مردم را به سمت انجام حرکات ورزشی و شرکت در برنامه های همگانی ورزشی تشویق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار