حساسیت رسانه هاعامل مهمی در جلوگیری از تجاوز وتصرف به مراتع جنگل

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: علاوه بر حفاظت، پیگیری طرح های جنگل کاری و فضای سبز از جمله وظایف ذاتی منابع طبیعی محسوب می شود.

کد مطلب: ۳۲۴۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفتگو با پانا،گفت:تولید گازهای گلخانه های را یک تهدید زیست محیطی برای قرن حاضر دانست و اظهار داشت: برای مقابله با این معضل جهانی از طریق کاشت نهال و درختکاری می توان در گازهای جو زمین تعادل ایجاد کرد و موجب کاهش جنبه تخریبی بخار آب موجود در جو شد.

زارع گفت: برای توسعه و ترویج 52 حوزه آبخیز گیلان، سال گذشته دو هزار متر مکعب طرح های مکانیکی در این استان انجام شد و در 800 هکتار آن نیز عملیات بیولوژیکی از طریق طرح های آبخیزداری بمنظور حفاظت از این عرصه ها صورت گرفت.

وی افزود: بمنظور تجهیز و ساخت پایگاه های اطفای حریق جنگل از سوی سازمان جنگل ها و مراتع از محل اعتبارات ملی 15 میلیارد ریال اعتبار گذاشته شده که همین میزان نیز از محل اعتبارات استانی از استانداری گیلان تقاضا شده است.

وی در پاسخ به سووالی در خصوص سطح جنگل هایی که در حوزه سد شفارود در رضوانشهر ساخته می شود، گفت: سطح جنگل های مورد مطالعات اولیه این سد 319هکتار بود که به 175هکتار کاهش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این گردهمایی گفت: گیلان استانی کشاورزی است و فقط صنایع کشاورزی در این استان قابلیت توسعه و دوام دارند.

علیرضا شعبان نژاد افزود: 430هکتار اراضی استان گیلان، کشاورزی است و به همین دلیل تمامی صنایع کشاورزی آن فعال بوده و یکی پس از دیگری در حال توسعه هستند ولی دیگر صنایع تاکنون در آن نتوانستند ادامه یابند.

وی خاطرنشان کرد: حساسیتی که رسانه ها در گیلان ایجاد می کنند، هر نوع تجاوز و تصرف به مراتع جنگلی برای متجاوزان را مشکل کرده و این موضوع به مسوولان کمک می کند که در این زمنیه قدرتمندتر عمل کنند.

وی اظهار داشت: اگر نقش آفرینی رسانه ها نبود، نمی توانستیم بیش از 70 درصد مساحت منابع طبیعی استان را به عنوان عرصه ملی حفظ کنیم.

گردهمایی منابع طبیعی و رسانه ها و تجلیل از پیشکسوتان اداره کل منابع طبیعی استان گیلان روز شنبه با شرکت نمایندگانی از رسانه های گیلان و کارشناسان منابع طبیعی و جهادکشاورزی استان در رشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار