مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد:

انتقال پساب کارخانه کاوه سوداعجب شیر به دریاچه ارومیه در حال بررسی است

خبرگزاری پانا: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه گفت:بر اساس نتایج آزمایشهایی که موجود است ترکیبات پساب این کارخانه بعد از تصفیه تقریبا مشابه املاح دریاچه می باشد.

کد مطلب: ۳۲۴۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان عجب شیر در جلسه مشترک مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و شهردار و اعضای شورای شهر عجب شیر در محل اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد .

حمید قاسمی در این جلسه مشترک با تقدیر از حساسیت اعضای شورای شهر و شهردار عجب شیر در خصوص مسائل زیست محیطی گفت : اهمیت مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا در بحث حفظ محیط زیست بسیار مهم و تاثیر گذار است .

وی عمده مسائل و مشکلات زیست محیطی عجب شیر را خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردهای ناشی از آن و عدم دفن اصولی پسماند شهری برشمرد و افزود : در این راستا اقدامات و پیگیریهای لازم توسط اداره کل حفاظت محیط زیست انجام پذیرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد مرتفع شدن این مشکلات باشیم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه نیز گفت : بر اساس نتایج آزمایشهایی که موجود است ترکیبات پساب این کارخانه بعد از تصفیه تقریبا مشابه املاح دریاچه می باشد و جهت اطمینان خاطر بیشتر و بررسی دقیقتر نمونه برداریها مجددا انجام خواهد پذیرفت و نتایج را به صورت کاملا شفاف به اطلاع شهروندان محترم عجب شیری خواهیم رساند .

قاسمی افزود : با توجه به اینکه یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید توجه به محیط زیست است در این راستا برای ما حفظ محیط زیست و سلامت مردم از هر چیز دیگر مهم تر است زیرا برای رسیدن به یک توسعه متوازن و پایدار حفظ محیط زیست یکی از مولفه های اثر گذار است .

در ادامه اعضای شورا و شهردار عجب شیر خواستار تخصیص عوارض ناشی از آلایندگی نیروگاه بناب و همچنین تثبیت ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه و رسیدگی به انتقال پساب کارخانه کاوه سودا شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار