شیوع بیماری ابولا شایعه است/پیشگیری از آنفولانزای فصلی

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: شایعاتی در خصوص شیوع بیماری ابولا در استان شنیده می شود صحت ندارد و وجود چنین بیماری حتی در کشور نیز گزارش نشده است.

کد مطلب: ۳۱۹۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا محمدحسین صومی گفت:با توجه به اینکه در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص شیوع بیماری ابولا در استان شنیده می شود به استحضارمی رساند فعلا نه تنها در استان، بلکه در هیچ کجای کشور موردی از بیماری ابولا مشاهده نگردیده است.

وی خاطر نشان ساخت، اما آنچه که واقعیت دارد این است که بیماری آنفلوانزای فصلی، همانند سال های قبل، دراستان شیوع یافته است و متاسفانه تعدادی از افراد مبتلا به آنفلوانزا که دارای بیماری زمینه ای نیز بوده اند، جان خود را ار دست داده اند.

صومی افزود: ضمن این که از مردم عزیز درخواست می گردد آرامش خود را حفظ نمایند، توصیه می گردد که به دستورالعمل های بهداشتی که از طریق مراکز بهداشتی و واحدهای درمانی در اختیار آنان قرار می گیرد توجه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا بسیار ساده بوده و با رعایت چند دستور ساده، که مهمترین آنها شستشوی مرتب دستها با آب و صابون می باشد،می توان از ابتلا به این بیماری مصون ماند.

وی افزود همچنین این بیماری ذاتا ماهیت خود محدود شونده داشته و در اکثر موارد ظرف مدت 7-3 روز بهبود می یابد و در مواردی معدود، منجر به بیماری شدید گشته و به ندرت منجر به فوت افراد می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار