سرپرست بهزیستی استان مرکزی:

طلاق و آسیب های اجتماعی از معضلات امروز جامعه است

خبرگزاری پانا: سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه وجود دارد بحث طلاق و آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۳۱۰۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهروز رفیعی در دیدار با امام جمعه شهرستان دلیجان افزود: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی وجود مرکز مشاوره سلامت روان غیر دولتی و واحد مشاوره دولتی همچنین واحد اورژانس اجتماعی از فرصت های استان است که البته وجود این مراکز به تنهایی کافی نیست و باید با حمایت و همکاری سایر ادارات، ارگان ها و خانواده ها این مراکز بیش از پیش فعال باشند تا اثر بخشی داشته باشند.

وی در خصوص پیشگیری از معلولیت ها بیان کرد: خوشبختانه تست غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد، طرح آمبلیوپی (تنبلی چشم) کودکان 3 - 6 ساله در استان به خوبی اجرا می شود و حتی دستگاه غربالگری شنوایی نیز در تمامی شهرستان ها موجود و از موالدین تست می گیرند و بعداز مشاوره ژنتیک در شهرستان و پس از تشکیل پرونده جهت بررسی تخصصی، افراد مشکوک به استان معرفی می شوند.

امام جمعه شهرستان دلیجان نیز گفت: فعالیت های اداره بهزیستی گسترده و وظایف کارکنان آن بسیار سنگین است زیرا باید از مددجویان حمایت مادی هم حمایت روانی صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین کرامتی برای پرسنل این اداره آرزوی توفیق در راه خدمت رسانی به جامعه هدف خود که همانا معلولین، محرومین و نیازمندان جامعه هستند، کرد و افزود: مدد رسانی و دست گیری از کسانی که بر اثر مشکلات اجتماعی و یا ابتلائات جسمی نیازمند کمک و یاری اند یکی از اصول مهم اخلاق اجتماعی است که همواره در آموزه های متعالی دین مبین اسلام مورد سفارش و تاکید قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا مدیران و کارکنان مجموعه بزرگ و خدوم بهزیستی باید بر خود ببالند که توفیق خدمت به همنوعان و به ویژه معلولان، نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی را یافته و این مسئولیت سترگ را بردوش دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار