معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی:

طرح های اشتغالزایی روستایی با هدف توسعه متوازن اجرایی می شود

خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی گفت: طرح های اشتغالزایی روستایی با هدف توسعه متوازن شهرستان های استان مورد تصویب قرار گرفته و اجرایی می شود.

کد مطلب: ۳۰۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا عاشوری در جلسه بررسی طرح های اشتغالزایی روستایی استان مرکزی، افزود: در راستای برخورداری از مشارکت هر چه بیشتر مردم جهت راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها به عنوان یکی از راه های اساسی تحقق توسعه روستایی، کمیته اشتغال و سرمایه گذاری روستایی استانداری مرکزی تاکنون نشست های متعددی تشکیل داده است.

وی ادامه داد: برخی مناطق استان مرکزی با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستند و برای توسعه شماری از شهرستان های 12 گانه استان نیز باید کمک های ویژه در نظر گرفته شود، که به این منظور طرح های اشتغالزایی روستاهای محروم و کمتر برخوردار به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرند.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی اظهار داشت: در جلسه امروز اجرای 14 طرح اشتغالزایی روستایی در شهرستان های خنداب، دلیجان، اراک و خمین در سطح استان مرکزی به تصویب رسید.

عاشوری تصریح کرد: در این جلسه مباحث مرتبط با تحقق طرح مشارکت و نیز طرح های خروجی و مصوب کمیته های برنامه ریزی شهرستان های اراک، دلیجان، خمین و خنداب و همچنین تعدادی از طرح های پیشنهادی آنها به دلیل داشتن همخوانی با دستورالعمل ها و لحاظ مزیت های نسبی منطقه در قالب تعاونی مورد تصویب قرار گرفت.

وی بیان کرد: برخورداری از اولویت تعاونی، شرکت سهامی خاص، ایجاد خوشه های صنعتی و زنجیره های تولید از دلایل تصویب این طرح ها در این جلسه بوده است.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی بیان کرد: طرح های معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد نخبگان، از امتیازات و تسهیلات ویژه از قبیل کاهش کارمزد بانکی و سهم آورده بهره مند خواهند شد.

عاشوری در پایان ابراز داشت: اگر 30 درصد جمعیت هر روستا در قالب تعاونی یا شرکت سهامی خاص طرح اشتغالزایی ارائه دهند، کارت های یارانه آنان به عنوان وثیقه اخذ شده و به هیچ وثیقه دیگری نیاز نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار