مشاور مدیرکل گمرکات فارس در امور صنایع خبر داد:

فعالیت 40 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

خبرگزاری پانا: مشاور مدیرکل گمرکات فارس در امور صنایع گفت: بیش از 40 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز مشغول فعالیت و تعداد دیگری در شرف ساخت و یا بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۳۰۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالله کریمی اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی در راستای پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی، تحرک در اقتصاد منطقه‌ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز در پنج فاز و در زمینی به وسعت یک‌ هزار هکتار در جنوب شرقی این شهر در جاده شیراز - فسا کیلو متر چهار جاده انحرافی نیروگاه سیکل ترکیبی واقع‌شده که با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و نزدیکی به کلان‌شهر شیراز از موقعیت مناسبی برخوردار است.
مشاور مدیرکل گمرکات فارس در امور صنایع افزود: بیش از 40 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه مشغول فعالیت و تعداد دیگری در شرف ساخت و یا بهره‌برداری است.
مشاور مدیرکل گمرکات فارس در منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: در 10 ماهه سال جاری بیش از 2 میلیون دلار کالا شامل موتورسیکلت، ورق کامپوزیت شیرآلات و مواد غذایی از طریق گمرک شیراز به کشورهای مختلف صادر شده است.
کریمی اضافه کرد: گمرک استان فارس برای کمک به واحدهای تولیدی و تسهیل تجارت و تولید با استقرار در این منطقه با توجه به اهداف پیش‌بینی‌ شده گمرک ایران خدمات ویژه‌ای را به این واحدها ارائه داده است.
وی بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با مدیران واحدهای تولیدی و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی برای رفع مشکل تولیدکنندگان، استقرار نیرو به‌صورت 24 ساعته در درب خروج برای سهولت در ورود و خروج کالاهای واحدهای تولیدی‌ از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
مشاور مدیرکل گمرکات استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: کالاهای بسیاری شامل فوم پلی‌اتیلن، انواع عطر و اسپری، تابلوهای برق، موتورسیکلت، ورق‌های ام دی اف، تجهیزات پزشکی، کیت‌های آزمایشگاهی، تجهیزات بازی پارک، کف‌پوش‌های صنعتی، پمپ‌ها و شیرآلات کنترلی در منطقه ویژه اقتصادی تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار