رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج درگفتگو با پانا:

تشکیل هفتمین کارگروه پسماند شهرستان در فرمانداری کرج

خبرگزاری پانا:رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج در هفتمین کارگروه پسماند شهرستان گفت:تفکیک زباله در مدارس با همکاری سازمان پسماند شهرداری و آموزش و پرورش مناطق انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۳۰۶۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد

فردین حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اعلام این خبر به خبرنگار پانا،گفت:هفتمین جلسه کارگروه پسماند شهرستان کرج با ریاست معاون فنی عمرانی در محل فرمانداری کرج تشکیل گردید.
در ادامه تله کو معاون فنی ،عمرانی فرمانداری شهرستان کرج با اشاره به موضوع تخلیه خاک و نخاله در منطقه کیانمهر اظهار داشت: در حال حاضرعدم ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی، سیمای شهرکرج را تحت تاثیر قرار داده و در اینخصوص، همکاری بیشتر پلیس راهوربا شهرداریها می تواند بعنوان عامل بازدانده باشد.البته .بایستی کامیونها و خودروهای حمل خاک و نخاله ساماندهی و مجهز به سیتم GPS گردند تا مسیر تردد این خودروها نیز مورد رصد قرار گیرد. شهرداری های اقماری و بخشداریها نیز مکلفند در خصوص حمل خاک و انتقال نخاله، با اتحادیه کامیونداران و سازمان پسماند، هماهنگی لازم را داشته و از پیمانکاران مجاز استفاده کنند.
حکیمی معاون اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج و دبیر کارگروه پسماند ، ضمن اعلام مصوبات کارگروه قبلی ، به اقدامات انجام شده از سوی دستگاهها در اجرای مصوبات قبلی اشاره کرد.
حکیمی ضمن اشاره به قانون مدیریت پسماند و وظایف دستگاه ها در جهت ساماندهی وضعیت خاک و نخاله ، از وضعیت نامطلوب تخلیه نخاله ها در سطح شهر بویژه در محدوده کیانمهر ابراز نارضایتی نمودند و خواستار جلوگیری از تخلیه غیر مجاز خودروهای حامل خاک و نخاله در این مناطق شدند.
گفتنی است جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان کرج با حضور معاون فنی عمرانی فرمانداری، بخشداری آسارا، پلیس راهور، نمایندگان شهرداری ها ، روسای ادارات مرتبط بویژه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی وآبخیزداری ، شوراها وسازمان مدیریت پسماند در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان کرج تشکیل و از مصوبات مهم آن میتوان به ساماندهی وضعیت خاک و نخاله در محدوده کیانمهر، ضرورت استفاده از پیمانکاران مجاز برای انتقال خاک و نخاله ، تشکیل کارگروه فرعی پسماند در شهرداری های اقماری، تجهیز خودروهای حمل نخاله و فاضلاب به سیستم GPS ، تشدید برخورد با خودروهای غیرمجاز تخلیه کننده خاک و نخاله ، ارائه آموزش و فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله در مدارس با همکاری سازمان پسماند شهرداری و آموزش و پرورش اشاره کرد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار