گردهمایی مدیران و موسسین مدارس غیر دولتی قزوین برگزار شد

خبرگزاری پانا :مدیر دفتر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت هماهنگی های لازم با شورای عالی آموزش و پرورش جهت لغو مصوبه 849 به عمل آمده است.

کد مطلب: ۲۹۷۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا :

گودرز شاه مرادی مدیر دفتر مدارس آموزش از راه دور وزارت متبوع در گردهمایی مدیران و موسسین مدارس آموزش از راه دور استان قزوین گفت: اخیرا تفاهمنامه ای مابین سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و بانک مهر ایران منعقد گردیده است که بر اساس آن در صورت افتتاح حساب مدارس آموزش از راه دور در این بانک، بانک نیز تسهیلات تا مبلغ15 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد به مدیران و موسسین و کارکنان این مدارس اعطا می کند.

وی اعلام کرد: استان ها می توانند پس از ابلاغ تفاهم نامه گام های اجرایی آن را برنامه ریزی و اجرا نمایند .

ایشان در ادامه بیان داشت: که یکی از اهداف مهم و اساسی در دفتر ستادی ،‌ موضوع توانمند سازی نیروی انسانی می باشد .هرچند گام های زیادی در این زمینه برداشته شده است ، اما آموزش از راه دور پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه داراست .

وی در ادامه عامل اساسی نواقص در مدارس را عدم اشراف کامل مدیران از قوانین و مقررات و دستورالعمل ها دانست و خاطر نشان کرد: به همین جهت یک دوره حضوری برای مدیران و موسسین و مشاوران این مدارس پیش بینی شده است که به زودی به استان ها جهت اجرا ابلاغ می گردد.

شاه مرادی از مدیران درخواست کردند که در جشنواره قلم که به زودی ابلاغ می گردد و در دو سطح همکاران و دانش آموزان پیش بینی شده است ، فعالانه شرکت داشتهباشند .

وی درخصوص اقدامات صورت پذیرفته در جهت لغو مصوبه 849 از یکسال پیش تاکنون گزارشی ارائه دادند و تصریح کردند هماهنگی های لازم با شورای عالی آ.پ در جهت لغو این مصوبه به عمل آمده است و به لطف خدا به زودی شاهد به نتیجه رسیدن این تلاش ها خواهیم بود .

در این جلسه ابراهیم زاده مدیر مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزشو پرورش در خصوص رشته های کاردانش و مدیر موظف به مدارس آموزش از راه دور ، خواستار اجرای یک بسته حمایتی برای مدارس آموزش از راه دور در سال تحصیلی آتی شدند.

مدیران و موسسین مدارس نیز در یک فضای دوستانه و صمیمی مسائل و مشکلات موجود در سر راه مدارس از راه دور که اساسی ترین آن لغو مصوبه 849 می باشد ،‌بیان داشتند .

در ابتدای جلسه احمد اکبری کارشناس مدارس آموزش از راه دور یک گزارش از وضعیت آموزش از راه دور استان و اقدامات صورت گرفته در سال های گذشته را بیان داشتند. گفتنی است که این جلسه در روز دوشنبه 8/10/93 برگزار گردید.

گفتنی است اصلاحیه مصوبه 849 آیین نامه آموزش از راه دور به بازگشت امتحانات به مدارس آموزش از راه دور، رفع محدودیت در جذب دانش آموزان بازماندگان از تحصیل و رفع محدودیت در ارائه رشته های کاردانش اشاره دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار