مدیر عامل سازمان آتش نشانی:

خواسته ما از جمعیت آتش نشانان داوطلب ارتقای ایمنی شهری است

خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: یکی از برنامه های این سازمان، جذب نیروی های آتش نشان و افزایش این نیروها به 16 هزار نیروی داوطلب است.

کد مطلب: ۲۸۹۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدمهدی شایقدر دومین همایش جمعیت آتش نشانان داوطلب، گفت: سازمان های مردم نهاد دارای 3 خصوصیت غیر انتفاعی، غیر سیاسی و داوطلبانه هستند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانیضمن اشاره به اینکه در حادثه برمشور تعداد 150 نفر نیروی داوطلب بعد از بروز حادثه در محل برای کمک رسانی حضور داشتند، بیان داشت: یکی از خواسته های ما از جمعیت آتش نشانان داوطلب ارتقای ایمنی شهری است.
شایق ضمن اشاره به اینکه تشکل داوطلبانان آتش نشان بعد از گذشت یک سال و نیم برای بار دوم برگزار می شود، بیان داشت: در آموزش های خود به نیروهای داوطلب آتش نشان، ارایه اطلاعات دقیق از حادثه به مرکز فرماندهی برای اعزام اکیپ های آتش نشان در اولویت آموزش به داوطلبان است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی عنوان کرد: مشکل اصلی ما در صحنه های حادثه برای ارایه خدمات، تجمع های مردم است چرا که در عملیات آتش نشانی، دقیقه ها وثانیه ها نقش اصلی را دارد.
شایق ضمن اشاره به اینکه جمعیت داوطلبان آتش نشان در آموزش فرهنگ موثر است، بیان داشت: افزایش سطح فرهنگ ایمنی جامعه یکی از وظایف داوطلبان آتش نشان است که با افزایش و آموزش به این افراد یک گام به سمت جامعه ایمن برخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: وقتی فرهنگ ایمنی جامعه ارتقا پیدا کند افراد غیر متخصص به خود اجازه نمی دهند که در شرایط صحنه حادثه تغییر ایجاد کنند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز ابراز داشت: از 300 مورد اطفای حریق طی 9 ماه گذشته توسط این سازمان، 50 مورد توسط رانندگان تاکسی که مجهز به کپسول آتش نشانی بودند، صورت گرفته است.
شایق از اجرای طرح اتوبوس آتش نشان نیز خبر داد و گفت: به رانندگان اتوبوس آموزش ها و تجهیز ات برای خاموش کردن و اطفای حریق داده می شود.
در این همایش از تعدادی از آتش نشان های داوطلب تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار