معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش :

قرآن محکم ترین سند دینی ما است

خبرگزاری پانا : معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش گفت :قرآن محکم ترین سند دینی ما است و هیچ سندی در متون دینی به استحکام قرآن نیست

کد مطلب: ۲۸۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛حجت الاسلام دکتر محمدیان معاون مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد ضمن یاد و گرامی داشت مقام شهیدان نظام تعلیم و تربیت و شهدای هسته ای گفت : قرآن محکم ترین سند دینی ما است و هیچ سندی در متون دینی به استحکام قرآن نیست
وی گفت : حقانیت هیچ دینی را نمی توان ثابت کرد مگر با داشتن قرآن .
محمدیان گفت : پیامبر ما پیامبر خاتم است و جنس معجزه او همیشه جاوید و بر فکر و عقلانیت بوده است و معجزه پیامبر ( ص) دلیل بر حقانیت اوست .
معاون مقام عالی وزارت گفت : یکی از نعمت هایی که خداوند برای انسان قرار داد وجود پیامبر و قرآن است که باید راهنمای عمل ما باشند .
محمدی گفت :از قرآن برای آموختن ، تدبر، و به کاربستن و به دیگران یاد دادن استفاده کنیم .
معاون مقام عالی وزارت گفت : باید در آموزش و پرورش مهجوریت زدایی انجام گیرد . محمدی گفت : در دوره ابتدایی باید روخوانی و روان خوانی آموزش داده شود و در دوره متوسطه دانش آموز باید با مفاهیم قرآن ، فرهنگ قرآنی و تفسیر روان قرآن آشنا شود.
وی افزود : در سند تحول بنیادین هدف دستیابی به حیات طیبه ،ارتباط با خدا ، خدمت به خلق ، عنصر تفکر ، علم ، ایمان و اخلاق است و نظام برنامه ریزی در علوم پایه و علوم انسانی باید مبتنی بر آموزه های دینی و الهامات قرآنی باشد .
معاون مقام عالی وزارت گفت : توصیه من به شما دانش آموزان که دارای استعداد و ضریب هوشی بالایی برخوردار ید این است که قرآن را به دیگران بیاموزید .
در ادامه محمد حسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد برگزاری کنگره گفت : صفای دل به دنبال تلاوت قرآن است . و آنچه در کنار صوت ، تلاوت ، و خواندن قرآن مهم است فهم قرآن و عمل به آیات قرآن است .
وی گفت: بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره قرآنی را در حالی شروع کردیم که دو سال پی در پی برگزار نشده بود .
قائدیها گفت : تلاوت قرآن و ذکر و یاد قرآن در زندگی انسان اثرگذار است و استان اصفهان آمادگی دبیرخانه این کنگره را دارد که مسابقات در این استان برگزار شود .
رئیس ستاد برگزاری کنگره قرآنی گفت: کسی که با قرآن خو بگیرد به مقام بالای بندگی خدا می رسد و چشمانش به تماشای حقایق هستی روشن می شود و از بلای قرار گرفتن در مسیر کج راهها و انحرافات دور می شود .
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شما حاملان قرآن هستید و توصیه من به شما دانش آموزان که از بین نخبگان قرآنی انتخاب شده اید این است که آموزه های قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهید و به آن عمل کنید و دست از قرآن نکشید و رابطه خویش را با معارف آسمانی قطع نکنید .
شایان گفتن است این جلسه در اردوگاه کشوری شهید بهشتی با حضور دکتر شجاعی ،رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ، دکتر گلشن مسوول پژوهش مرکز ملی استعدادهای درخشان ،نستوه معاون مرکز ملی استعدادهای درخشان ، رحمتی مسوول حراست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و تعدادی از روسای ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش حضور داشتند





ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار