رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز خبر داد:

برگزاری سمینار بین‌المللی نقشه راه سلامت در شیراز

خبرگزاری پانا: رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: سمینار بین‌المللی نقشه راه سلامت جمهوری اسلامی ایران روزهای پنجم و ششم آذرماه در شیراز برگزار می‌شود

کد مطلب: ۲۸۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، كامران باقری‌لنكرانی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، سرمایه‌ای گران سنگ برای نظام سلامت و درعین حال وظیفه‌ای مهم برای دست‌اندرکاران این عرصه است و در 14 بند این ابلاغیه محورها و نکات ارزشمندی نهفته که باید مبنای کار درهمه حیطه‌های مرتبط با سلامت باشد، فهم مشترک از این سیاست‌ها و یافتن الزامات اجرای آنها اولین قدم در این مسیر است .
باقری‌لنکرانی ادامه داد: همایش بین‌المللی نقشه راه سلامت جمهوری اسلامی ایران که با حمایت سازمان ایسیسکو، فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی دراین کشور و دانشگاه مانیتوبای کانادا برگزار می‌‌شود، تلاشی در جهت رسیدن به این اهداف است .
رئیس سمینار بین‌المللی نقشه راه جمهوری اسلامی ایران،‌ اضافه كرد: بی شک این تلاش را تنها می‌توان نقطه‌ای درمسیر پرفراز و نشیب اجرایی کردن این سیاست‌ها دانست .
وی همچنین گفت: کتاب "به داشت بهداشت " دراین همایش رونمایی خواهد شد، این كتاب سرمایه‌ای است که بر اساس آن و با شناخت نقاط قوت و ضعف آن حرکت، امروز نیز بتوانیم تلاشی مستمر و پیگیر و درعین حال عالمانه را برای اجرایی شدن این سیاست‌ها پایه‌ریزی کنیم .

باقری‌لنكرانی اضافه كرد: در این همایش نشان و جایزه قطب‌الدین شیرازی نیز به یکی از محققان عرصه سلامت تقدیم می‌شود، این جایزه و نشان که با راهنمایی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی برای الگوسازی شکل گرفت و با حمایت حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اجرایی شد، فرصتی است تا از تلاشگران قدردانی شود و برای آیندگان نشانه ای باشد تا راه را گم نکنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار