پیام تبریک حضرت آیت الله جزایری به مناسبت هفته کتاب

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به مناسبت هفته کتاب پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۲۸۲۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بسمه تعالی
رَبَّنَا وَابْعَثْ فِیهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیَاتِكَ وَیُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَیُزَكِّیهِمْ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَكِیم(آیه129 سوره بقره)
پیام تبریک به مناسبت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دراستان خوزستان
مردم شریف وفهیم استان خوزستان
با سلام وتحیت فراوان
سپاس خداوند متعال را که نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی را بر مبنای خواندن و مطالعه شكل داد چرا که اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبرمی باشد. آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از كتاب برده‌ است، چرا كه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌كند و در همین فرهنگ مقدس است كه خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌كند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یك كتاب قرار داده‌ است.
در ایران اسلامی دغدغه رهبرفرزانه اش کتاب و مطالعه است. معظم له می فرماید" من هر زمان که به یاد کتاب و وضعیت کتابخوانی در جامعه خودمان می افتم، قلباً غمگین و متأسف می شوم، این به خاطر آن است که در کشور ما به هردلیل که شما نگاه کنید، باید کتاب حداقل ده برابر این میزان رواج و توسعه داشته باشد" و به واسطه ی این فرمایش رسالت سنگینی بر عهده مردم و مسئولان است.
کتاب و کتابخوانی راهی پرفراز و نشیب در پیش روی دارد و رفتن در این مسیر همراهان دلسوزی را می طلبد تا به این فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای که فرمود "جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند، کتاب را باید ترویج کرد،... مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی مردم بشود" جامه عمل بپوشانیم و این همانا نهادینه کردن فرهنگ مطالعه مفید و کتابخوانی است که برای رسیدن به این هدف نیازمند یک عزم ملی هستیم و در این عزم ملی هر سازمان، ارگان و نهادی باید سهمی هر چند کوچک داشته باشد. اینك در بزرگداشت بیست و دومین هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران ، اهتمام و همراهی کسانی را که در عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ها كمر همت بسته اند را ارج نهاده و توفیق روزافزون برای خادمان این عرصه و مردم کتابخوان و کتاب دوست استان از درگاه خداوند متعال خواستارم.
سید محمد علی موسوی جزایری
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار