ایمنی راه ها باید به عنوان تابلوی زندگی قرار گیرد

خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ایمنی راه ها باید به عنوان تابلوی زندگی قرار گیرد وباید با عبرت از حوادث تلخ جاده ای ، همگان به وظیفه خود در راستای ارتقای فرهنگی ایمنی عمل کنند.

کد مطلب: ۲۸۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی در همایش هم اندیشی و ارتقای فرهنگ ایمنی راه ها با انتقاد از وضعیت کنونی راه آهن لرستان افزود: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آنها فعالیت های بیشترو مستمری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در جامعه با توجه کردن به آموزه های دینی و عزم ملی میسر خواهد بود و از این رو برگزاری چنین همایش هایی بسیار ضروری و مهم بوده و در ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: لازمه نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ، توجه به این مهم از زاویه دین است که باید این دیدگاه در کنار عزم عمومی و حضور فعال جامعه رواج یابد.
حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی ترویج فرهنگ ایمنی را یک امر دینی دانست و عنوان کرد: تمام کسانی که به نوعی در این راه می توانند تاثیرگذار باشند باید وارد عمل شوند تا شاهد نهادینه شدن آن در بین جامعه باشیم چراکه امام خمینی(ره) فرمودند که هر قانونی در مجلس جمهوری اسلامی ایران تصویب شود قانون شرع بوده و خلاف آن حرام است.
وی ادامه داد: چنانچه قانون گریزی در جامعه رواج پیدا کند، خود قانونگذار هم قانون گریز می شود و این موضوع به یک عمل عمومی تبدیل خواهد شد.
وی رفتار درست و قانونی افراد را عامل مهمی در راستای حل بسیاری از مسائل و مشکلات دانست و اظهار داشت: اگر دین و عقل در کنار هم قرار بگیرند و بر اساس آنها عمل شود، همه مشکلات از پیش رو برداشته خواهد شد و آسایش و رفاه در جامعه به وجود خواهد آمد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان نیز در این همایش گفت: لرستان به عنوان سومین استان در خصوص تشکیل انجمن های ایمنی انتخاب شده و باید برای ترویج این جمعیت در بین مدارس، دانشگاه ها، ادارات و همه مردم تلاش شود.
حسن رحمانی افزود: حمل و نقل جاده ای 90 درصد از کل حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده و اهمیت این موضوع و توجه به آن روز به روز بیشتر می شود.
وی با اشاره به 25 میلیون سفر انجام شده در سه ماه تابستان امسال، گفت: این آمار در سال گذشته 22میلیون بوده که افزایش پنج درصدی سفرها تبعاتی را نیز به دنبال دارد که نیازمند به رسیدگی بیشتری است.
رحمانی به تلاش های انجام شده در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات اشاره کرد و افزود: در 85 درصد از تصادفات عوامل انسانی مقصر بوده اند و تنها در 15 درصد عوامل جاده ای تأثیرگذار بوده است از این رو باید برای توسعه فرهنگ ایمنی و درست رانندگی کردن بیشتر تلاش شود که تشکیل انجمن های مردمی در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار