اجرای مراسم شبیه خوانی در منطقه گنجه از توابع رودبار

خبرگزاری پانا:مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از اجرای مراسم شبیه سازی گوشه ای از حوادث عاشورای حسینی توسط هنرمندان در گنجه از توابع این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۷۶۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین اکبرپور مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودبار با اعلام این خبر افزود: این مراسم همچون سال های گذشته با حضور خیل عاشقان و عزاداران حسینی در جوار مزار شهدای منطقه گنجه توسط هنرمندان این اداره برگزار خواهد شد.

وی با بیان قدمت تاریخی هنر تعزیه در ایران، به نقش تاثیرگذار هنرهای عاشورایی همچون مرثیه سرایی، مداحی و شبیه خوانی در ماندگاری و جاودانگی حماسه کربلا از دیرباز تاکنون اشاره نمود و حفظ و حراست از این هنر آئینی و سنتی با جمع آوری و مستند سازی متون مختلف آن، ممانعت از خرافه گویی و افراط گرایی، حمایت از گروههای تعزیه را از جمله مهمترین وظایف متولیان فرهنگی و هنری می باشد.

اکبرپور در پایان ضمن قدردانی از هنرمندان هنر تعزیه و شبیه خوانی به ویژه مجموعه هیئات حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) به سرپرستی بیژن فلاح از دلسوخته گان اهل البیت (ع) و جانبازان دفاع مقدس از عموم عاشقان و عزاداران حسینی جهت حضور در این مراسم با شکوه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در جوار مزار شهدای گنجه دعوت به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار