کتابخانه ملی میزبان نشست˝صفیرکنگره عرش˝ می شود؛

بزرگداشت حافظ و مولانا در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

خبرگزاری پانا:همزمان با برگزاری دهه فرهنگ فارس، مراسم بزرگداشت دو قله رفیع عرفان و ادب ایران، ˝مولوی و حافظ˝تحت عنوان ˝ صفیر کنگره عرش˝ در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۲۶۸۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،همزمان با برگزاری دهه فرهنگ فارس، مراسم بزرگداشت دو قله رفیع عرفان و ادب ایران، "مولوی و حافظ"تحت عنوان " صفیر کنگره عرش" در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت موسسه فرهنگ و هنر جاویدان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود استادان دانشگاه در باره شان و جایگاه این دو شاعر و عارف نامی سخنرانی خواهند کرد .

دکتر مجید اسکندری حافظ پژوه، محقق و استاد ادبیات دانشگاه با موضوع "حافظ، محبوب رندان جهان"، پیرامون جایگاه حافظ در ادب عرفانی سخنرانی دارد.

مبحث دیگر این نشست توسط دکتر فریبا رئیسی، عضو هیات علمی دانشگاه ارائه می شود که وی با موضوع "نقش حافظ در معرفی فرهنگ مردم " درباره مباحث جامعه شناسی در شعر حافظ به ایرادسخنرانی خواهدپرداخت.

بهار بهاردار، پژوهشگر و محقق ادبیات کلاسیک نیز با موضوع " مولانا و مولا علی(ع) "به بحث درباره عشق و ارادت مولوی به ولایت می پردازد.

گفتنی است، در این مراسم، شعرا و هنرمندان برنامه شعر و اجرای موسیقی سنتی دارند وروز پنج شنبه 17 مهرماه در ساعت 17 برگزارمی شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار