در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بیمه درمان معتادان در دستور کار قرار دارد/ اشتغال و تحصیل نیاز معتادان بهبودیافته

خبرگزاری پانا: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد تنها وظیفه یک دستگاه نیست گفت: بیمه درمان معتادان در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۲۵۹۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

عباس قائید رحمت در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آمار معتادان و درصد اعتیاد در کشور اظهار داشت: وزیر کشور طی هفته های گذشته گزارش مفصلی درباره معضل اعتیاد و آمار نگران کننده آن ارائه کرد. البته ما هم جلسات مکرری درباره عوامل و راهکارهای کاهش اعتیاد برگزار می کنیم.

این نماینده مجلس از اعتیاد به عنوان یک پدیده شوم و ویران گر نهاد خانواده یاد کرد و گفت: متأسفانه سوداگران مرگ تنها به دنبال منافع خود هستند و به قیمت از دست رفتن جان انسان ها اقدام به رواج اعتیاد به ویژه در میان جوانان می کنند.
وی افزود: متاسفانه همچنان تولید و توزیع مواد مخدر وجود به قوت خود باقی است و جریان دارد و بخشی از این اهدف به دلیل مسایل سیاسی است به طوری که بخشی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال این هستند که کشورهای دیگر درگیر موضوع اعتیاد باشند و رشد و توسعه نیابند. از طرفی با توجه به اینکه کشور ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، ما قربانیان زیادی در این راه داشته ایم و هزینه های زیادی را درباره این موضوع می دهیم.
قائید رحمت با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد وظیفه یک دستگاه نیست، خاطرنشان کرد: بلکه مبارزه با مواد مخدر نیاز به همکاری همه دستگاه ها دارد چرا که آسیب های فراوانی را به کشور وارد کرده و خیلی از خانواده ها با این آسیب به طور جدی روبرو هستند و جایگاه اجتماعی و فرهنگی خانواده ها را دچار تزلزل می کند. لذا تلاش ما در این است که هر اقدامی که می توانیم برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه به کار بگیریم و تقاضا برای مواد مخدر را کاهش دهیم.
وی تأکید کرد: همچنین باید برای برگشت ناپذیری معتادان به چرخه اعتیاد اقدامات جدی انجام شود و در این راستا باید امکان ادامه تحصیل و اشتغال این افراد را فراهم کنیم و در نهایت نگاه جامعه را به معتادان تغییر دهیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با اشاره به وضعیت بیمه معتادان در سال جاری نیز گفت: بیمه درمان معتادان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی اجرا شود.
به گزارش پانا، هفته گذشته نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب كرد كه از این پس تمام معتادان می توانند برای بهره مندی از خدمات بستری یا سرپایی درمان اعتیاد خود تحت پوشش بیمه پایه یی قرار بگیرند كه هزینه آن از سوی دولت تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار