مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

تربیت دینی و قرآنی هدف مسابقات قرآن دانش آموزان است

خبرگزاری پانا: مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور را تربیت دینی و قرآنی نسل آینده کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۲۴۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
"محمد رضا مسیب زاده" مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش پژوهش و آوایی ساماندهی شده است.
وی افزود: بخش پژوهشی در استان خراسان رضوی برگزار شده است و امروز شاهد افتتاحیه مراسم آوایی این دوره از مسابقات در آذربایجان غربی در شهر شهید پرور ارومیه هستیم.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات بهانه ای است تا دانش آموزان را به طرف تربیت دینی و قرآنی سوق دهیم و آن ها را به آموزه های دینی نزدیک کنیم.
وی از حضور در جمع دانش آموزان و سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز ابراز خرسندی کرد و گفت: دانش آموزان حاضر در این مسابقات دانش آموزان برگزیده از میان 6 میلیون دانش آموز هستند که در دوره مقدماتی شرکت کرده بودند.
مسیب زاده با بیان اینکه هدف از این مسابقات شرکت در مسابقات قرآنی است و کسب کردن مقام مهم نیست؛ اظهار داشت: هدف اصلی در این مسابقات آشنایی با احادیث و شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) است.
وی با اشاره به اینکه در بحث قرآن حفظ موضوعی در الویت کار است، اظهار داشت: حفظ ترتیبی از قبل شروع شده بود و در حال برگزاری است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این حوزه یادآور شد: امسال به طور محوری در بحث نماز عمل خواهیم کرد و سند جامع تقویت و تعمیق اقامه نماز در مراکز آموزشی و پرورشی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است .
مسیب‌زاده اضافه کرد: در بحث عترت نیز با تأکید وزیر آموزش و پرورش طرح مصباح‌الهدی در دستور کار است که در آن با برشی از زندگی ائمه اطهار سعی می‌کنیم سیره و روش این بزرگواران را متناسب با سن و سطح تحصیلات دانش‌آموزان ارائه کنیم تا آنها از آن درس بگیرند.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت شاخص در کل مجموعه آموزش و پرورش را فعالیت 600 دارالقرآن در کشور دانست .

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان مکان‌های برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در 5 سال آینده خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این مسابقات تندیس برگزاری مسابقات در سال آینده را به برگزارکنندگان آن ارائه خواهیم کرد و در سال‌های بعد در کنار استان خراسان رضوی که استان معین در برگزاری مسابقات است به ترتیب استان فارس در سال آینده و سپس استان خراسان رضوی به همراه استان همدان، استان خراسان رضوی به همراه استان اردبیل و سپس به همراه شهر تهران و در نهایت در سال پنجم استان خراسان رضوی به همراه استان زنجان برگزارکننده این مسابقات خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار