آب برخی از مناطق کرج جیره بندی می شود

خبرگزاری پانا:فرماندار ویژه شهرستان کرج از جیره بندی آب در برخی از مناطق این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۰۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد تقی ایرانی در این خصوص گفت: بدنبال قطع آب در برخی از مناطق شهر کرج که سبب اعتراض عده ای از اهالی شریف هم شد در جلسه ای فوق العاده بررسی شد.
وی تصریح کرد: خشکسالی سالهای اخیر و کاهش آب سدهای کشور بویژه سد طالقان و کرج که مهمترین منبع تامین آب استان البرز و تهران هستند می طلبد که تمهیدات ویژ ه ای اندیشیده شودو با مدیریت مناسب از ذخایر موجود بصورت مناسب بهره برداری نمائیم .

ایرانی درخصوص عدم همکاری شرکت آب منطقه ای تهران و روند رو به کاهش آبگیری از خط انتقال طالقان که متاسفانه بصورت یکطرفه بدون توجه به نیاز شهرستان کرج 300 لیتر بر ثانیه آب سهمیه ما را تقلیل داده و به همین جهت طی روزهای گذشته حجم ذخیره مخازن مناطق شمالی کرج و رجایی شهر بشدت افت کرده و به ناچار تا زمان آغاز بهره برداری از ایستگاه پمپاژ که در حال ساخت است ، شرکت آب و فاضلاب البرز می بایست حداکثر تا 24 ساعت آینده برنامه نوبت بندی آب در کرج بزرگ را اجرا نماید .

ایرانی با هشدار نسبت به کاهش سهمیه آب انتقالی از سد طالقان که سال گذشته 1100 لیتر بر ثانیه بوده و امسال به 800 لیتر بر ثانیه کاهش یافته از وزیر محترم نیرو درخواست نمودند هر چه سریعتر کمیته ای جهت تثبیت ذخیره آب کرج بر مبنای مشابه سال گذشته اقدام نموده در تصمیمات تخصیص آب استان البرز را هم مانند تهران ببینند .

فرماندار ویژه کرج کاهش ذخیره آب کرج را غیر کارشناسی دانست اعلام کرد: کاهش 300 لیتری آب سبب خواهد شد که ما بیش از 100 هزار نفر از سکنه کلانشهر کرج با مشکل بی آبی مواجه شوند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در ارائه از مردم فهیم کرج بزرگ درخواست کرد برای عبور از مشکل کم آبی در مصرف آب شرب قناعت نموده با رعایت مصرف آب از قطعی آب جلوگیری نمایند .

وی به مدیریت شهری اعلام کردند فضای سبز و پارکها با آب خام و در نیمه شب صورت گرفته و از آبیاری در روز و آب شرب جدا ً خودداری نمایند .

ایرانی به صاحبان اماکن پرمصرف تذکر دادند در صورت مصرف بی رویه از طریق آبفا حتماً نسبت به قطع آب مشترکین پر مصرف اقدام خواهد شد .
ایرانی در پایان از صبر و شکیبایی که مردم عـزیز بـرای عبور از مـشکل کم آبی از خود نشان می دهند تقدیر و تشکر نمودند .

گفتنی است این جلسه با حضور مدیر عامل آبفای استان و مدیران شهری در فرمانداری کرج تشکیل شد لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد مناطق شمالی رجایی شهر ، کمالشهر ، حسن آباد و عظیمیه حداکثر 4 ساعت در شبانه روز با اطلاع قبلی که توسط آبفای استان البرز صورت خواهد گرفت تا رفع کمبود آب و افتتاح ایستگاه پمپاژ جیره بندی صورت گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار