کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان در گفتگو با پانا:

پنجاه درصد کودکان زیر سه سال مستعد ابتلا به پوسیدگی دندان هستند

خبرگزاری پانا: کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد 50 درصد کودکان زیر سه سال مستعد ابتلا به پوسیدگی دندان هستند

کد مطلب: ۲۲۷۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

امیر توکلی در گفتگو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه برخی اعمال و رفتارهای ناصحیح، کودکان زیر سه سال را مستعد ابتلا به پوسیدگی دندان می کند، افزود: آگاهی والدین به ویژه مادران می تواند روند معضلات بوجود آمده در این بخش را کاهش دهد .

وی یادآورشد: یکی از رفتارهای نامطلوب، تعذیه مکرر و طولانی مدت کودکان زیر سه سال با شیشه شیر حاوی آب قند است که این عمل به تدریج موجب پوسیدگی دندانهای کودک می شود .

این کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: برای جلوگیری از این مشکل بهتر است پس از تعذیه کودک با شیشه شیر یا شیر مادر بلافاصله دندانهای او با مسواک انگشتی تمیز شود .

وی تصریح کرد: با این اقدام مواد قندی یا شیر باقیمانده بر روی سطح دندانهای کودک که موجب پوسیدگی می گردد، تمیز می شود .

توکلی، همچنین با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم دندانهای شیری نباید مسواک زده شود، افزود: بسیاری بر این باورند که دندانهای شیری موقتی هستند درحالیکه این باور نباید در والدین شکل بگیرد .

وی، اظهارکرد: متاسفانه در نحوه نگهداری، رعایت بهداشت و تامین نیازهای درمانی دندان کودکان تعلل می شود در صورتی که همین دندانها در حفظ زیبایی و خوردن مواد غذایی و حتی در تکلم صحیح اهمیت بسزایی دارد .

این کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: نکته مهم و اساسی در مورد دندانهای شیری این است که این دندان ها الگوی رویش دندانهای دایمی در کودک به شمار می روند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار