تا پایان سال ۹۴ محقق می شود:

تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال 1394 مابقی روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی دارای نقشه طرح هادی خواهند شد.

کد مطلب: ۲۲۷۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، "ایوب عزیزی" در دیدار با فرماندار ارومیه با بیان این مطلب و تشریح اهم خدمات عمرانی متعدد در روستاها و شهرها، گفت: از2200روستای بالای20خانواراستان تاکنون برای 1305روستا نقشه طرح هادی با هدف توسعه اصولی روستاها تهیه شده و در406روستا نیز با اجرای عملیات فیزیکی نظیر بازگشایی، جدول گذاری، آسفالت وسنگ فرش معابر و... به اجرا درآمده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: روستاها اگر از نعمت نقشه طرح هادی برخوردار شوند، دهیاران و ناظرین فنی بنیاد مسکن برابر آن نقشه نسبت به صدور پروانه هرگونه عملیات ساخت و ساز و... با نوع کاربری اقدام خواهند نمود تا روستاها بی رویه توسعه نیابند.
وی ادامه داد: طرح هادی برای مدت ده سال تهیه می شوند، لذا روستاهائی که به دلیل مسائل اقتصادی، اجتماعی و جاذبه های طبیعی سریع تر رشد می کنند، بعد از مدتی و با توجه نیازهای موجود، مجدداً قابل بازنگری می باشند.
عزیزی، در بخش مقاوم سازی مساکن، صدور سند مالکیت در روستاها و شهرها نیز مطالبی ارائه نمودند.
فرماندار ارومیه، با اشاره به اینکه تلاش های بنیاد مسکن در عمران وآبادانی روستاها چشمگیر و ارزنده بوده و قابل تقدیر می باشد، خاطر نشان کرد: تا جائی که امکان دارد بیش از پیش به روستاها توجه و خدمات رسانی شود، از ساخت وسازهای غیر مجاز و غیر اصولی ممانعت گردد تا در زمان بحران با حجم گسترده تلفات انسانی و مالی مواجه نشویم و در این راستا بنیاد مسکن خدمات ارزنده ای نموده اما آنرا کافی ندانست.
عباس حسن خانی از سازمان های خدمات رسان درخواست نمودند قبل از اجرای هرگونه خدمات عمرانی با بنیاد مسکن هماهنگی لازم را به عمل آورند همچنین نگهداری طرح های عمرانی را از اهمیت خاصی برشمردند.

لازم به اشاره است، در روستاهای توابع ارومیه تاکنون برای 234روستا طرح هادی تهیه شده در72 روستا به اجرا در آمده، دراکثر روستاها8863 واحد مسکونی مقاوم شروع گردیده که7980 واحد از آنها به پایان رسیده، تعداد37800جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر25هزار نفر جمعیت صادر وتحویل شده، 305 واحد در قالب طرح مسکن مهر در شهر های زیر25هزار نفر جمعیت شروع و270واحد از آنها مورد بهره برداری قرارگرفتند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار