مدیر منطقه ۸ آموزش و پرورش اظهار داشت:

دومین دوره ی جلسات هم اندیشی ، اتاق فكر و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی

خبرگزاری پانا: دهقان در راستای توانمند سازی نیروهای پرورشی منطقه و مصادف با ایام اعیاد شعبانیه به بیان فلسفه و تشریح موضوع مهدویت پرداخته و مسائلی از جمله شناخت و چگونگی یاران واقعی امام زمان (ع) و ایجاد پیوند قلبی با ایشان و وظایف منتظران واقعی را بیان نمود .

کد مطلب: ۲۲۶۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا،عرب عامری مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران،ضمن تبریك اعیاد شعبانیه و درود بر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و مقام شامخ شهداء و دولت تدبیر و امید ، ضمن تشكر از معاونت پرورشی و تربیت بدنی به دلیل ایجاد زمینه مناسب تولید فكر كه سنت رسول خدا (ص) نیز بوده است ، به این نكته اشاره كردند كه تولید فكر بستر مناسب تربیت است كه این مهم زمینه ساز تربیت شهروند مهدوی (ع) می گردد . در ادامه به این نكته اشاره نمودند كه اتاق فكر خوب است به این شرط كه روش گفتمان را بلد بوده و تحمل نقدپذیری را داشته باشیم ، در اینصورت اتاق فكر موجب تولید فكر مناسب و سپس شناخت روش های درست و ایجاد عملیات كاربردی و در نهایت تاثیر گذاری در مدارس خواهد شد .
عرب عامری یكی از معضلات جوانان و نوجوانان امروزی را كمبود الگوی مناسب برشمردند كه لازمه ی یك تربیت زیبا را الگوسازی مناسب با بهره گیری از علما و عرفا و شناخت بزرگان دانسته و به این نكته اشاره نمودند كه تضاد بین عمل و اندیشه باعث بحران تربیتی می گردد كه با تربیت غیر مستقیم می توان دانش آموزان را در برابر امراض فرهنگی جامعه واكسینه كرد تا به شهروندی توسعه یافته مكتبی مهدوی (ع) علوی تبدیل شوند .
در ادامه چهار دشمن اصلی انسان را نفس ، ابلیس ، جهل و غفلت دانسته كه با مقابله صحیح و درست با آن می توانیم به اهداف تربیتی بزرگی نائل شویم . همچنین دیدن وجود باطنی امام زمان را بسیار مهم دانسته و بیان كردند با احساس حضور دائمی آن حضرت و الگوسازی ایشان به عنوان الگوی حسنه می توانیم با نیل به وجود قرآنی ، آماده پذیرش آن امام بزرگوار شویم .
حجه الاسلام و المسلمین حقگو ، معاون محترم پرورشی و تربیت بدنی منطقه ، انتظارات معاونت خود از همكاران پرورشی مدارس را در 13 بند از جمله داشتن طرح و برنامه و تقویم اجرایی برای خود ، توجه به تشكل ها ی دانش آموزی ، تشكیل محفل انس با قرآن و برپایی نماز جماعت و جلوگیری از تغییر كاربری نمازخانه مدرسه ، توجه جدی به ایام اله و مناسبت های انقلابی و اسلامی ، تعامل بیشتر با مدیریت مدرسه و سایر همكاران و حضور به موقع و جدی در برنامه ها و فعالیت های ابلاغی و داشتن طرح ها و برنامه های مبتكرانه و ابداعی و .... بیان داشتند .
در ادامه 15 نفر از مدعوین به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداخته كه نكات مورد نظر جهت پیگیری بیشتر یادداشت شد تا به عنوان دستور جلسه و مصوبات پیگیری شود و به بعضی از سوالات نیز توسط معاونت محترم پرورشی پاسخ داده شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار