ریزگردها ، جنگل های زاگرس را تهدید می کنند

خبرگزاری پانا:ریزگردها ، جنگل های زاگرس این شش های ایران را تهدید می کنند دکتر پیرصاحب : از مهمترین تهدیدات زیست محیطی حال حاضر ریزگردها هستند.

کد مطلب: ۲۲۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : ریزگردها علاوه بر انسان بر جمعیت جانوری و گیاهی نیز تاثیر گذاشته و آن را تهدید کرده و بر حوزه هایی همچون اقتصاد و سلامت اثرات مخربی دارد.
مقداد پیر صاحب گفت : مهمترین حوزه ای که تاثیرات ریزگردها بر آن مشهود می باشد سلامت است و ریزگردها به طور ملموسی باعث افزایش مراجعه بیماران آسمی ، قلبی - عروقی و سایرین به مراکز بهداشتی و درمانی گردیده اند ، هرچند که انتظار می رود در آینده شاهد افزایش بیماران مرتبط با ریزگردها از جمله افزایش شیوع سرطان ها به ویژه با توجه به وجود مواد و عناصر مختلف همچون فلزات و مواد رادیواکتیو در داخل پدیده ریزگردها باشیم.
این مدرس بهداشت محیط با اشاره به اینکه غلظت ریزگردها امسال نسبت به سالهای گذشته کمتر بوده است خاطرنشان ساخت : با این حال اثرات ریزگردها به ویژه بر جنگل های زاگرس که شش های ایران محسوب می شوند قابل توجه است و با توجه به اینکه جریان های هوایی از غرب وارد کشور میشود با عبور از میان این جنگل ها با خود اکسیژن به نواحی مرکزی ایران می برند و بر رطوبت این مناطق تاثیر می گذارند و با عنایت به اینکه ریزگردها به طور جدی جنگل های زاگرس را تهدید می کنند ، این تهدید نه تنها بر منطقه بلکه سایر مناطق ایران نیز اثرات جدی می گذارد .
این پژوهشگر و فعال محیط زیست افزود : شرایط آب و هوایی حال حاضر همچون افزایش رگبار و سیلاب و مشکلات مرتبط با این شرایط نیز بر تاثیر نامطلوب تر ریزگردها افزوده اند
گفتنی است: از مهمترین تهدیدات زیست محیطی در حال حاضر ریزگردها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار