امام جمعه شهرستان خمین:

پدر امام راحل در ترویج دین خدا و قرب الهی بسیار پیشگام بود

خبرگزاری پانا: امام جمعه شهرستان خمین گفت: سید مصطفی خمینی(ره) پدر امام راحل، عالمی اندیشمند و در ترویج دین خدا و قرب الهی بسیار پیشگام بود.

کد مطلب: ۲۲۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی در اولین روز از کنگره بین المللی چشمه آفتاب در شهرستان خمین، افزود: عالم دینی، معلم و استاد، مجاهد فی سبیل ا... ، شهید فی سبیل ا... و پدر بنیانگذار جمهوری اسلامی 5 ویژگی بارز پدر امام (ره) بشمار می رود.

وی ادامه داد: سید مصطفی خمینی موفق شد در مدت زمان کوتاهی به مقام اجتهاد نائل شود و پس از آن با تاسیس حوره علمیه در شهرستان خمین به روحانیون درس بندگی و اخلاص داد شاگردان برجسته ای را نیز تربیت کرد.

امام جمعه شهرستان خمین اظهار داشت: تاکنون به منظور بزرگداشت پدر امام راحل کنگره ای برگزار نشده است که این مهم با توجه به جایگاه و اهمیت این شخصیت برای اولین با عنوان کنگره چشمه آفتاب به مدت دو روز در شهرستان خمین در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات اولیه برای تبیین و تحلیل ابعاد شخصیتی، جایگاه علمی و حوزوی شهید مصطفی در آبان ماه سال 1391 آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین دست نوشته هایی نیز امام خمینی(ره) در خصوص پدر بزرگوارشان بدست آمده که همراه با دیگر اسناد در قالب چند کتاب چاپ و در این کنگره رونمایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار