نشست خبری ˝هجدهمین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور كشور˝ در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری پانا: با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان آذربایجان غربی، نشست خبری ˝هجدهمین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور كشور˝ در ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۲۱۵۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نشست خبری هجدهمین دوره سراسری مسابقات قرآن و عترت دانشگاههای پیام نور كشور امروز با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد .

دکتر ظهری رئیس دانشگاه پیام نور استان در این نشست اظهار داشت: این مسابقات در 3 مرحله شهرستانی،استانی و کشوری از آبان ماه شروع شده است كه مراحل شهرستانی و استانی آن به پایان رسیده و مرحله کشوری نیز با حضور 549 قاری كشوریاز 22 الی 25 اردیبهشت ماه در ارومیه برگزار خواهد شد .
وی اضافه كرد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و دانشجویان و همچنین اعتلای شاخصه های فرهنگی استان بویژه در بخشهای دینی و قرآنی است .
ظهری ادامه داد: این مسابقات در 5 بخش کتبی، ادبی، هنری، شفاهی و پژوهشی که هرکدام شامل رشته های مختلفی می باشند، برگزار می شود .
وی همچنین گفت: داوران این مسابقات از قاریان برجسته بین المللی هستند كه در ارتقای سطح كیفی مسابقات بسیار موثر خواهد بود .
ظهری با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزء استان هایی است که بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است، گفت: از میان 38 هزار قاری شركت كننده در مسابقات، 549 نفر با ارائه نتایج قابل قبول به مرحله کشوری راه یافته اند که استان آذربایجان غربی با 30 نفر شرکت کننده بیشترین شرکت کننده را دارد .
گفتنی است مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن و عترت، 22 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور مسئولان ارشد استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و قاریان برجسته بین المللی در دانشگاه پیام نور مركز ارومیه برگزار خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار