آفت ملخ مراکشی در کنترل کارشناسان جهاد کشاورزی زنجان است

خبرگزاری پانا: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: آفت ملخ مراکشی در مرحله پورگی توسط کارشناسان این سازمان کنترل شده است

کد مطلب: ۲۱۴۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، امید عسگری در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: اقدامات لازم برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی از 15 اسفند پارسال آغاز شد .

وی یادآورشد: پوره یا همان کرم ملخ مراکشی در مراتع شهرستان طارم به وفور دیده شده است .

عسگری تاکید کرد: با اقداماتی که برای مبارزه با این آفت انجام شده، هم اکنون هیچ تهدیدی متوجه محصولات کشاورزی و زراعی شهرستان طارم نیست .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه آفت ملخ مراکشی در صورتی که به مرحله رشد رسیده و بال دار شود، به هیچ یک از محصولات کشاورزی رحم نمی کند، زمان بالدار شدن این آفت را 10 تا 12 روز بعد عنوان کرد .

وی خاطر نشان کرد: با اقداماتی که انجام شد، کشاورزان و باغداران باید اطمینان خاطر داشته باشند که این آفت در مرحله پورگی کنترل شده و به دوره رشد و بالداری نخواهد رسید .

عسگری، زنجان را از استان های دارای رتبه در زمینه مبارزه با آفت محصولات کشاورزی عنوان کرد و ملخ مراکشی را از آفات مهم و خطرناک محصولات کشاورزی خواند که می توان همه ساله شاهد طغیان آن بود .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کانون کنونی ملخ مراکشی در شهرستان طارم را مراتع عنوان کرد و از جلوگیری از ورود آن به مزارع و باغات خبر داد .

به گزارش پانا، سال گذشته زنجان با وجود قرار داشتن در کانون حمله آفت ملخ مراکشی، موفقیت های بسیاری در زمینه مبارزه با این آفت کسب کرد و توانست از وارد شدن هر نوع خسارتی به مزارع و باغات جلوگیری کند .

ملخ مراکشی گونه ای آفت است که همه چیز خوار بوده و هر نوع موادی که در مسیر حرکت خود در دوره بلوغ با آن مواجه شود، می خورد .

از این رو رشد و شیوه این آفت ویرانگر می توان خسارت سنگین و جبران ناپذیری به باغداران و کشاورزان وارد کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار